Companii

Dacia compenseaza scaderea locala cu tarile din Golful Persic

15.03.2009, 15:43 15

Vanzarile Dacia au inregistrat in luna februarie o scadere de 65% la aproximativ 2.700 de unitati, in timp ce la nivelul primelor doua luni declinul vanzarilor constructorului autohton a fost de peste 67%, la 4.609 de unitati, volum similar cu cel atins in doua saptamani in 2008.

In acelasi timp, piata auto a inregistrat un declin de peste 60% potrivit estimarilor jucatorilor din piata, la circa 10.500 de autovehicule, in timp ce in primele doua luni scaderea a fost de aproape 65%, la aproximativ 18.700 de unitati.
Vanzarile Dacia de pe piata locala sunt acoperite in doua zile de productie, restul de 22 de zile uzina producand pentru export. Capacitatea de productie a constructorului autohton este de 7.200 de unitati saptamanal, din care peste 3.500 sunt exportate in Germania, potrivit oficialilor Dacia.
"In Germania se exporta incepand cu saptamana aceasta 3.500 de unitati pe saptamana. Suntem limitati de capacitatea de productie si de transport. Ca sa trecem de la o productie de 1.200 la 1.360 de unitati pe zi va trebui ca Dacia sa reangajeze 1.000 de persoane. Si nu se pot angaja 1.000 de persoane pentru o vizibilitate in timp de numai doua luni", a spus Francois Fourmont, directorul general al Group Renault Romania.
Potrivit Dacia, afacerile companiei au urcat cu 10% in 2008, la 7,63 mld. lei (2,073 mld. euro), profitul net al companiei a inregistrat o cadere de aproape 50%, la 213 mil. lei, in timp ce marja operationala a scazut la 3,4% fata de peste 6% in 2007. Greva de trei saptamani de la inceputul anului a diminuat profitul companiei cu 13 mil. euro, potrivit Dacia, in timp ce plata salariilor in timpul opririlor productiei din ultima parte a anului a costat compania peste 5 mil. euro, potrivit estimarilor ZF.
Automobile Dacia se asteapta ca in 2009 exporturile companiei sa ajunga la 75% din totalul productiei, in crestere fata de 67% in 2008.
Pentru a compensa scaderea vanzarilor din Romania, Dacia a lansat versiunile cu transmisii automate ale Sandero si Logan sedan pentru pietele din zona Golfului Persic.
"Cutiile automate cu cinci trepte sunt produse in Franta, iar modelele Logan sedan si Sandero sunt asamblate in Romania. Modelele sunt comercializate in Orientul Mijlociu atat sub sigla Dacia, in tari precum Liban, cat si Renault. Aceasta este cuplata numai la motorul pe benzina de 1,6 litri si 90 CP", a subliniat Fourmont. Momentan s-a luat decizia ca aceste modele sa fie comercializate numai in tarile din Golful Persic, unde astfel de modele reprezinta 90% din piata, nu si in Europa.
In conditiile in care din cauza scaderii vanzarilor la finele anului trecut Dacia lua in calcul renuntarea la un schimb de productie, in prezent decizia in acest sens a fost amanata pana dupa perioada concediilor din vara. "Deocamdata nu se pune problema concedierilor pana in perioada concediilor. Ce va urma in septembrie, octombrie, noiembrie, nu am nici cea mai mica idee", a spus directorul Dacia.
Sandero diesel va fi lansat in Romania in luna iunie, si motorul pe benzina de 1,2 litri si 75 CP inainte de perioada concediilor, pe Sandero si Logan.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO