Companii

Dacia a facut 10% din profitul Renault

Dacia a facut 10% din profitul Renault

Click pentru imaginea intreaga

21.03.2007, 19:07 13

Automobile Dacia a realizat anul trecut un profit net de peste 100 de milioane de euro, in crestere cu peste 76% fata de anul precedent, pe fondul cresterii puternice a exporturilor de Logan.
"Cresterea capacitatii de productie si implicit a productiei ne-a permis o performanta industriala mai buna, ceea ce s-a tradus in reducerea costurilor", explica Francois Fourmont, director general Dacia.
In aceste conditii, evolutia profitului a fost net superioara ritmului de crestere al vanzarilor, care au ajuns anul trecut la aproape 1,55 miliarde de euro, cu aproape 30% mai mult fata de anul precedent.
"Am profitat de un mix de produs mai avantajos. Nu am mai produs Solenza (peste 5.700 de masini in 2005, potrivit statisticilor APIA - n. red.), dar am inceput productia Logan MCV (aproape 8.500 de unitati in 2006 - n. red.). In plus, am avut in oferta mai multe motorizari pentru Logan", adauga Fourmont.
2006 devine astfel al doilea an de profit pentru Dacia de la venirea ca actionar a Renault, dupa pierderi cumulate in cinci ani de peste 360 de milioane de euro.
Cresterea profitului Dacia se datoreaza aproape in totalitate modelului Logan, care reprezenta la nivelul anului trecut aproximativ 95% din productie.
"Am crescut numarul de schimburi si programul de lucru pentru a face fata cererii foarte mari pentru Logan de pe pietele externe. Oricum pana la inceputul anului viitor vom ajunge la o capacitate de productie de 350.000 de unitati", completeaza Fourmont.
Gradul ridicat de utilizare a capacitatii de productie a permis Dacia sa realizeze anul trecut o marja operationala de 107 milioane de euro (sau 6,9% din cifra de afaceri), adica o zecime din valoarea inregistrata de intreg grupul Renault.
Cu 6,9% marja operationala, Dacia sta mai bine decat media grupului Renault - 2,6% anul trecut, si chiar decat obiectivul Renault pentru anul 2009 - 6%, la baza acestor rezultate aflandu-se gama Logan.
"Avem o cerere foarte mare pentru modelul Logan break la export, cerere care ne-a depasit cu mult asteptarile. Pot spune ca vorbim deja de luni de asteptare pentru un Logan break in Europa de Vest. Chiar daca am vrea sa producem mai mult, suntem limitati de capacitatea furnizorilor nostri. Altfel spus, acestia nu ne pot livra componentele in ritmul in care am avea noi nevoie."
In prezent gradul de integrare al productiei Logan este de 64%, valoarea crescand de la aproape 60% in urma cu un an.
"Aceasta este una dintre modalitatile prin care ne crestem profitabilitatea. Permanent incercam sa ridicam gradul de integrare locala in tari precum Romania, obiectivul nostru fiind ca aproximativ 80% din achizitii sa fie integrate in tari low-cost", sustine oficialul Dacia.
El estimeaza pentru acest an o piata auto romaneasca stabila si implicit un nivel comparabil al vanzarilor cu cel din 2006. Cresterea productiei se va baza insa pe exporturi.
"Pentru piata locala anticipam vanzari de 100.000-110.000 de unitati, in timp ce peste 100.000 de masini vor fi destinate pietelor externe", spune Fourmont.
Dacia a produs anul trecut peste 177.000 de autoturisme Logan (potrivit statisticilor APIA), dintre care aproape 80.000 de unitati au fost destinate exportului.
Cele mai importante piete externe nu sunt doar tarile emergente, asa cum anticipau oficialii Renault in urma cu patru-cinci ani, ci si pietele dezvoltate din Europa de Vest.
Practic, la nivelul anului trecut Franta, Spania si Germania erau intre primele cinci piete externe ale Logan, Franta detasandu-se cu aproape 19.000 de masini vandute.
De la la lansarea sa in toamna anului 2004 si pana la sfarsitul anului trecut modelul Logan inregistrase vanzari cumulate de 205.000 de unitati in Romania si 138.000 la export, valoarea urmand sa creasca exponential odata cu intrarea sa in productie in tari precum Rusia, Iran sau India.
Dacia detinea anul trecut o cota de aproximativ 36% din piata romaneasca de autovehicule noi, in conditiile in care importurile au depasit pentru prima data ca pondere vanzarile de masini din productia nationala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels