Companii

"Dacă făceam un plan de afaceri, sigur nu mă încumetam să pornesc"

"Dacă făceam un plan de afaceri, sigur nu mă...

Autor: Corina Mirea

10.11.2013, 12:02 1266
Emil Dascălu, 49 de ani, din Bucureşti, a fost timp de zece ani patronul unei fabrici de textile care trimitea  90% din producţie în ţări precum Franţa, Anglia sau Ger­ma­nia. Criza l-a forţat însă, în 2010, să pună lacăt porţilor fabricii unde lucrau peste 100 de oameni pentru branduri cum este H&M şi l-a reorientat către un nou business, de nişă, un mic atelier în care produce lămpi, vitralii, aplice, acccesorii şi deco­ra­ţiuni din sticlă.
 
Anual, atelierul Tiffany-Art are o creştere a cifrei de afaceri de 15% şi o marjă de profit de 10-15%, însă Emil Dascălu spune că încă nu ar putea să se între­ţină doar cu banii obţinuţi din comenzile primite de ate­lier, mai ales că profitul este, de regulă, reinvestit în stocuri.
 
„Fabrica am deschis-o în 2001, după ce am lucrat timp de zece ani ca director eco­no­mic pentru Pepsi şi până în 2007 chiar a mers bine. Am început să lucrăm şi pentru H&M, dar odată cu criza toate fabricile marilor companii au fost mutate în China şi de la comenzi de 20.000 de pulovere cât primeam de la H&M, spre exemplu, am ajuns la comenzi de 500 de bucăţi pe zi. Capacitatea de producţie a scăzut mult şi am fost nevoit să închid în 2010. Atunci am zis că este momentul să am parte de linişte şi să fac ceea ce îmi place“, spune Emil Dascălu. El precizează că a investit circa 70.000 de euro în atelier până în prezent (50.000 de euro fiind sediul) şi că, deşi nu mai aduce bani de acasă şi există profit, Tiffany-Art nu îl ajută să se întreţină. De altfel, el deţine mai multe imobile, printre care şi hala de producţie a fabricii de textile, pe care le închiriază. În plus, pentru a genera venituri mai mari pentru atelier, el a decis să comercializeze şi produse aferente precum cuţite de tăiat sticlă, cabluri sau cositori.
 
În prezent, Emil Dascălu are trei angajaţi pentru care chel­tuie lunar circa 2.000 de euro (cu toate taxele nece­sare), acestea reprezentând peste 80% din costul unui produs. „Dacă făceam un business plan înainte cu siguranţă nu mă încumetam să pornesc această afacere. Am avut aproape un an, chiar în 2010, când am deschis, în care nu am vândut nimic, dar sunt de părere că întotdeauna tre­buie să lupţi, să încerci să cauţi soluţii şi, oricum, aceasta este sursă de venit colaterală, încă nu mă gândesc că trebuie să trăiesc din asta.”

Citiţi continuarea articolului aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 06.11.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO