Companii

Cum s-a transformat Vel Pitar, brand vândut în cea mai mare tranzacţie din industria alimentară, dintr-un jucător regional în liderul pieţei de panificaţie, cu 5% cotă de piaţă

Cum s-a transformat Vel Pitar, brand vândut în cea mai...

Autor: Florentina Niţu

17.01.2023, 08:30 2831

Acum 20 de ani, fondul american Broadhurst investea primul milion de dolari în acţiunile Vel Pitar.

Vel Pitar, afacerea care s-a vândut în cea mai mare tranzacţie din industria alimentară, estimată la o valoare ce depăşeşte 200 mil. euro, s-a transformat dintr-un jucător regional în urmă cu două decenii în liderul pieţei de panificaţie, cu o cotă de piaţă de 5,2% în 2022.

Compania a fost cumpărată de grupul mexican Bimbo, cel mai mare jucător de pâine din industria mondială de panificaţie din lume.

În sectorul de panificaţie din România activează peste 6.500 de companii, care au generat o cifră de afaceri totală de peste 8 miliarde de lei în 2021. Pâinea este motorul cheie din acest sector şi cu toate că există o concurenţă acerbă, Vel Pitar are în portofoliu trei din cinci cele mai vândute branduri de pâine din România, şi anume Vel Pitar, Grâu Întreg şi Deplina. Astfel, în 2021 Vel Pitar a ajuns la o cifră de afaceri de 586 de milioane de lei în 2021 (circa 120 mil. euro), cu o marjă de profit de peste 10%, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.

Rezultatele au venit ca urmare a unor investiţii de zeci de milioane de euro şi a extinderii prin achiziţii de noi fabrici, făcute de Broadhurst.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO