Companii

Cum au dezvoltat cu fonduri europene un salon de înfrumuseţare o fostă jurnalistă şi un hair designer L'’Oreal Professionnel

Cum au dezvoltat cu fonduri europene un salon de...

Autor: Mirabela Tiron

29.12.2012, 19:38 9011

În iulie 2010, Alexandra Vişan, o fostă jurnalistă, şi George Soare, ambasador la L’'Oreal Proffesionel, depuneau un proiect pentru atragerea de fonduri europene în vederea dezvoltării salonului de înfrumuseţare pe care îl aveau. A durat mai bine de un an până când proiectul a fost aprobat.

"“În ianuarie 2007 am decis că trebuie să fac ceva cu viaţa mea profesională. O bună prietenă mi-a oferit un job într-o agenţie de publicitate, job pe care l-am şi acceptat. În ultimele mele zile însă ca secretar general de redacţie la revista The One, o bună prietenă din trust mi-a spus că are un business cu un salon de înfrumuseţare pe care vrea să îl vândă. În maxim 15 zile am negociat şi am realizat preluarea"”, îşi aduce ea aminte. Alexandra Vişan (34 de ani), absolventă a Academiei de Studii Economice din Bucureşti, spune că nu avea nici cea mai mică idee despre ce înseamnă un business, nu cunoştea domeniul şi nici competitorii.

"“A urmat un an de coşmar, timp în care a trebuit să învăţ foarte multe. Şi recunosc, am învăţat din mers, atât de la clienţi cât şi de la colegi, drept pentru care în fiecare zi le sunt recunoscătoare pentru acest lucru"”. Ea spune că a urmat cursuri de marketing, customer service, PR dar şi pe relaţionarea cu angajaţii.

În 2009 ea îl cunoaşte pe George Soare, hair designer şi ambasador al L'’Oreal Professionel, cu care s-a asociat şi a creat brandul Tribute by GS, sub care funcţionează în prezent salonul care oferă servicii de coafor, cosmetică, machiaj, manichiură, pedichiură şi masaj.

Valoarea totală a proiectului s-a ridicat la aproape 464.000 de lei (103.000 de euro), din care 282.000 de lei (63.000 de euro) este valoarea fondurilor europene atrase prin intermediul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Bucureşti-Ilfov (ADR) pe Programul Operaţional Regional. Pentru a implementa proiectul cei doi antreprenori au contractat un credit de la bancă.

“"Am avut dificultăţi pe mai multe părţi, dar acum dacă ar fi să mai fac un alt proiect, mi-ar fi mult mai uşor. Totul presupune o foarte mare atenţie. Orice cifră sau literă mâncată poate fi un real pericol şi acest lucru începe chiar de la întocmirea dosarului de finanţare”", a spus ea.

Alexandra Vişan mai precizează că o dată cu începerea implementării, trebuie să parcurgi nişte etape în timpi foarte bine delimitaţi, iar dacă uiţi ceva toată implementarea poate fi afectată, implicit decontarea banilor.

“"O altă parte pe care aş numi-o grea este acea parte a documentelor şi actelor pe care trebuie să le întocmeşti”."

Salonul este acum amplasat pe strada Londra în zona Dorobaţi, într-o vilă, unde chiria pe lună ajunge la peste 3.000 de euro. Compania pe care este înregistrat Salon se numeşte Alexa’Beauty Salon Srl.

Obiectivele pe care trebuie să le atingă salonul sunt creşterea cifrei de afaceri cu aproape 51% în primul an de funcţionare după achiziţionarea tuturor echipamentelor prin fonduri europene, creşterea profitului cu 12% dar şi creşterea numărului de angajaţi la finalizarea perioadei de implementare a proiectului. În prezent au fost angajaţi trei noi salariaţi şi au fost cumpărate şi echipamente şi utilaje.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO