Companii

Cu 45.000 de metri patrati, Domo estimeaza venituri de peste 130 mil. euro

04.03.2005, 00:00 37

Reteaua de magazine de produse electronice si electrocasnice Domo va ajunge anul acesta la o suprafata comerciala de 45.000 de metri patrati, a declarat Mihail Laptoiu, directorul operational al Domo Retail SA, compania care opereaza reteaua de electrocasnice. Cresterea suprafetei de vanzare va aduce retailerul la o cifra de afaceri de peste 130 de milioane de euro.


"Avem 107 magazine in prezent, dintre care 4 sunt DomoLand, adica un format dezvoltat pentru suprafete mai mari de 1.000 de metri patrati", a precizat Laptoiu.


Magazinele Domo au in prezent o suprafata totala de aproximativ 32.000 de metri patrati si au permis Domo Retail, potrivit oficialilor, realizarea unei cifre de afaceri de 107 milioane de euro in 2004.


Compania Domo Retail s-a desprins anul trecut din Interexpo, o companie infiintata in anul 1994 si care activa in domeniul importului, distributiei si comertului cu produse electronice si electrocasnice.


Domo Retail a preluat din vara anului trecut activitatea de comert cu amanuntul prin intermediul magazinelor Domo, in timp ce DDG (Domo Distribution Group) a preluat activitatea de comert cu ridicata al produselor electrice si electrocasnice.


Tot de anul trecut pe lista actionarilor Domo Retail a intrat, pe langa persoanele fizice care au fondat compania in urma cu mai bine de zece ani, si fondul de investitii Romanian American Enterprise Fund (RAEF), care detine 20% din actiunile companiei in urma unei tranzactii complexe in valoare totala de 10 milioane de euro.


In plus, RAEF si Domo Retail au lansat si societatea de credit de consum Estima Finance, ambele entitati fiind actionare in cadrul societatii.


Cresterea suprafetei de vanzare a retelei va aduce Domo Retail o crestere a cifrei de afaceri din acest an pana la aproximativ 130-135 de milioane de euro, potrivit reprezentantilor sai. "Anul acesta, estimam ca vom majora cifra de afaceri cu aproximativ 25%", a mai spus Laptoiu.


Cresterea vanzarilor Domo se va suprapune peste un ritm de crestere al pietei de electronice si electrocasnice, care si-a revenit dupa socul introducerii anului trecut a noilor norme de creditare.


"Dupa primele doua luni ale acestui an lucrurile s-au stabilizat, nu mai avem evolutia de anul trecut. Ianuarie a fost o luna buna, iar pentru febuarie nici nu incape termen de comparatie", a completat Laptoiu. In luna februarie a anului precedent, o data cu anuntarea intrarii in vigoare a noilor norme de creditare din partea Bancii Nationale a Romaniei, vanzarile de produse electronice si electrocasnice s-au prabusit, pe fondul reducerii dramatice a numarului de clienti care au apelat la creditele de consum.


Pe tot parcursul anului precedent, retailerii de electrocasnice au incercat diferite modalitati pentru a readuce clientii in magazine, in cele din urma promotiile si introducerea unor sisteme de creditare atractive permitand o apropiere a pietei de nivelul inregistrat in anul 2003. Din pacate pentru companiile din domeniu, mentinerea sau chiar cresterea vanzarilor s-a facut in detrimentul profitabilitatii.


"La electrocasnice scaderea pietei a fost ceva mai mare, insa aceasta a fost compensata de evolutia buna a categoriei de produse din segmentul tehnologiei informatiei si comunicatiilor (IT&C)", a mai spus Laptoiu.


El crede ca tendinta de crestere puternica a segmentului IT&C se va mentine si in acest an, iar pe fondul revenirii pietei de electrocasnice, retailerul de electronice si electrocasnice isi va mentine sau chiar mari profitabilitatea. Principalii concurenti ai Domo Retail pe piata romaneasca sunt companiile Altex (cu retelele de magazine Altex, Altex Megastore, Media Galaxy), Flanco (cu reteaua Flanco) si Primex (cu reteaua Cosmo).
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO