Companii

CrisTim: Restructuram orice parte a grupului care nu aduce profit

CrisTim: Restructuram orice parte a grupului care nu aduce profit

Radu Timis, presedintele companiei: Am inchis anul acesta sase locatii, am modernizat alte patru si cu toate acestea cifra de afaceri pe magazine a crescut. Restructuram orice parte a grupului care nu aduce profit. Nu mai permitem niciunei verigi sa piarda bani.

25.09.2007, 18:55 67

CrisTim, cel mai mare producator de preparate din carne de pe piata locala, a inregistrat in primele opt luni ale anului o cifra de afaceri de 58 mil. euro, in crestere cu 13% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul majorarii vanzarilor pe segmentul de produse cu valoare adaugata mai mare.
Compania estimeaza ca va inregistra in acest an o cifra de afaceri de 90 mil. euro, in crestere cu 12% fata de anul precedent, numai din activitatea de mezeluri. Potrivit datelor companiei, marja operationala a CrisTim pe segmentul de mezeluri va reprezenta in acest an 8% din cifra de afaceri. Pe baza acestor estimari, CrisTim va obtine un profit operational de 7,2 mil.. euro doar din afacerea de procesare a carnii.
"Profitul operational se imbunatateste comparativ cu anul trecut datorita masurilor de eficientizare si optimizare pe care le avem la nivel de grup. Numai pe partea de mezeluri, profitul operational se majoreaza anul acesta cu 0,5% comparativ cu anul precedent, datorita cresterii vanzarilor de produse premium si reducerii vanzarilor la produsele economice, cum este parizerul", a declarat Gabriel Alexandru, vicepresedintele grupului.
"Ne incadram in estimari deoarece noi vizasem o crestere de 10-15% pentru anul acesta. Pe volume este o crestere intre 5 si 7%, dar pe cifra de afaceri ajungem la cresteri de 13-15%", a declarat Radu Timis, presedintele companiei.
Astfel, reprezentantii companiei estimeaza ca grupul va finaliza anul acesta cu o marja a profitului operational de 13%, in crestere cu doua procente comparativ cu anul precedent pe fondul eficientizarii productiei, dupa ce in 2006 acesta a scazut de la 14%.
Tot pentru a asigura eficientizarea afacerii, CrisTim a inchis recent sase dintre magazinele grupului, investind in modernizarea altor patru locatii.
"Am inchis anul acesta sase locatii, am modernizat alte patru si cu toate acestea cifra de afaceri pe magazine a crescut. Restructuram orice parte a grupului care nu aduce profit. Am inchiriat magazinele, iar spatiile inchiriate ne-au adus un profit dublu. Nu mai permitem niciunei verigi sa piarda bani", a declarat Radu Timis.
Potrivit reprezentantilor CrisTim, compania va inregistra anul acesta o cifra de afaceri de 14 milioane de euro pe segmentul de retail.
Schimbarile operate de CrisTim impreuna cu externalizarea distributiei si a departamentului IT au determinat o reducere a numarului angajatilor cu aproximativ 10% comparativ cu 2006.
CrisTim se afla in prezent in reorganizare, urmand ca abia in prima jumatate a anului viitor compania sa fie divizata in cinci linii de business, desi reprezentantii companiei estimasera initial ca acest proces va fi finalizat in ultimul trimestru al acestui an.
"Fizic companiile sunt deja separate, dar trebuie separate si ca unitati juridice, de aceea dureaza mai mult decat am crezut. In principiu, partea de procesare cu cea de distributie si logistica apartin de companiile Recunostinta si Cristim 2 Prod Com, partea de magazine si catering de Cristim Impex si partea de ferma de Ecoferm. Doar pentru firma de constructii exista posibilitatea sa cream o noua companie", a declarat Gabriel Alexandru.
Reprezentantii CrisTim, care in prezent detine o cota de piata de 17% pe mezeluri, potrivit propriilor informatii, au ca obiectiv pentru urmatorii doi ani noi cresteri anuale intre 5 si 10%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO