Companii

Crestere de 150% pentru Ariston si Indesit

08.09.2003, 00:00 29



Producatorul italian de electrocasnice Merloni Elettrodomestici, care detine marcile Ariston si Indesit, a avut o crestere a vanzarilor in primele sase luni ale acestui an de 150% fata de perioada similara a anului trecut.



"In aceste conditii la sfarsitul anului vom ajunge mai mult ca sigur la o cifra de afaceri in Romania de 45 de milioane de euro, ceea ce inseamna o crestere de 100% fata de anul trecut", a declarat Eugen Paturan, country manager pentru Romania al Merloni Elettrodomestici. In 2002, cifra de afaceri realizata de producatorul italian in Romania a depasit 21 de milioane de euro.



La fel ca si in cazul celorlalti producatori de aparatura electrocasnica, oficialul Merloni explica cresterea vanzarilor in primul rand prin explozia sistemelor de rate, care a inceput in ultimul trimestru al anului trecut si a continuat si anul acesta.



"In momentul in care creditul de consum s-a dezvoltat si a devenit accesibil, consumatorul roman a ales produsul la care se gandea de atata timp", a explicat Paturan.



In plus, sustine reprezentantul Merloni, strategia grupului italian a vizat concentrarea pe un singur domeniu, cel al aparatelor electrocasnice. "Merloni este un producator care nu si-a disipat forta financiara in mai multe directii si sectoare de activitate. Faptul ca cea mai mare parte a profitului companiei a fost investit in cercetare a permis lansarea la fiecare 2- 3 ani noi a unei noi game de produse. In linii mari si in aceasta industrie se intampla acelasi lucru ca in industria de automobile, unde daca nu lansezi modele noi, cu tehnologie din ce in ce mai elaborata, cu design nou, nu reusesti sa te mentii in top" a completat Paturan.



Merloni este prezent in Romania prin brandurile Ariston si Indesit, adica toate marcile pe care le detine. "Indesit are o putere de adresabilitate mult mai mare, fiind pozitionat in segmentul mediu, iar valoarea vanzarilor fiind de patru ori mai mare decat ale celuilalt brand, Ariston. Cu toate acestea, Ariston, care este pozitionat in segmentul premium, adica se adreseaza clientilor cu o putere de cumparare mare, este lider de piata in segmentul sau", a adaugat Patruan.



Potrivit acestuia, Merloni detine in prezent o cota de piata de 15%, in crestere fata de 11% cat reprezenta anul trecut.



"Cea mai mare cota de piata o avem la masinile de spalat, unde detinem aproximativ 25% din piata" a mai spus Paturan.



Cea mai mare pondere in vanzarile Merloni pe piata romaneasca este detinuta de retelele de magazine specializate in vanzarea de produse electronice si electrocasnice - Flanco, Altex si Domo. Cu toate acestea, Merloni este prezent cu produsele sale si in retele precum Metro, Carrefour, Selgros, dar si in magazinele dealerilor independenti.



Pe piata romaneasca a produselor electrocasnice se regasesc in prezent toti marii jucatori mondiali in domeniu. Astfel, grupul american Whirlpool detine pozitia de lider in segmentul masinilor de spalat. Suedezii de la Electrolux sunt lideri in segmentul de aragazuri, mai ales ca detin o fabrica la Satu Mare. Al treilea mare segment al pietei de "white goods" (produse albe), frigiderele si echipamentele frigorifice, este dominat de producatorul local Arctic, care detine la randul sau aproape jumatate din piata. Grupul german Bosch-Siemens, cele coreene LG, Daewoo, Samsung sau companiile est europene precum Gorenje sau Polar, sunt la randul lor reprezentate pe piata romaneasca de electrocasnice prin importatori sau filiale locale. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO