Companii

Copos: Investitiile de la Eforie vor aduce profit peste 14-15 ani

10.03.2003, 00:00 14

Investitia in cele doua hoteluri din Eforie Nord cumparate de grupul Ana va fi recuperata in 14-15 ani de zile, estimeaza George Copos, proprietarul si fondatorul grupului de firme.
"In mod normal, o investitie in turism devine profitabila dupa 8-10 ani. Dar perioada de recuperare poate fi mai mare de zece ani atunci cand esti nevoit sa investesti in active preluate la licitatii, pentru a le aduce la standarde internationale", a precizat Copos.
Ana Hotels a preluat la sfarsitul lui 2001, de la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare (AVAB), complexul hotelier Europa din Eforie Nord, care era, potrivit lui Copos, inoperabil din anul 1997 si avea "un grad de distrugere si de dezafectare de peste 90%". Grupul va investi peste 15 milioane de euro in acest complex, o parte din finantare fiind asigurata printr-un credit contractat de la BRD-GSG.
Tot anul trecut, Ana a cumparat cu 25 de miliarde de lei hotelul Astoria din aceeasi statiune la o licitatie organizata de Ministerul Turismului. "Astoria a necesitat inca de la preluare investitii in lucrari de igienizare, dar si de modernizare intr-o prima faza, de peste 750.000 dolari. In prezent, si acest activ se afla in prin proces de modernizare si extindere", a afirmat Copos.
Dupa finalizarea procesului de modernizare, Europa va fi clasificat la patru stele, iar Astoria la un standard de trei stele. Patronul Ana a adaugat ca "vor urma investitii pentru amenajarea plajei si dezvoltarea unor programe atractive, unice pentru turistii din Eforie Nord".
In cadrul complexului Europa va functiona Institutul Ana - un centru de relaxare, terapie si recuperare medicala. Centrul valorifica potentialul orasului Eforie, in ceea ce priveste utilizarea namolului sapropelic, a apei de ghiol si a talasoterapiei, unde, potrivit lui Copos, "turistii straini vor plati doar o treime din pretul practicat in strainatate, in aceleasi conditii de calitate a serviciilor". Institutul Ana va functiona intr-o cladire nou-construita, cu doua niveluri, aflata langa hotel, si va avea o suprafata totala de aproximativ 5.000 de metri patrati.
"In opinia mea, turismul are nevoie de sustinere printr-o politica guvernamentala coerenta si o strategie pe termen mediu si lung, pentru ca este pagubos sa gandim ca statul nu mai are nici o obligatie odata ce a privatizat niste active. Statul trebuie sa investeasca in primul rand pentru dezvoltarea turismului ca imagine de tara, dar si ca industrie profitabila, pentru ca in final colecteaza o multime de taxe, oricum mult prea multe, de pe seama acestuia", a mai spus Copos.
Grupul Ana isi reuneste in prezent toate activitatile din domeniul hotelier, in vederea listarii la Bursa a companiei Ana Hotels. Ana detine in prezent, in afara de cele doua hoteluri din Eforie Nord, hotelul Crowne Plaza si pub-ul La Belle Epoque din Bucuresti, hotelurile Sportul, Bradul si Poiana, societatea ANA Teleferic si o scoala de schi, toate in Poiana Brasov.
Grupul include, pe langa compania hoteliera, societatile Ana Pan, Ana Electronic, Ana Imep, Ana Turism, precum si clubul UFC Rapid si baza Pro Rapid.
Cifra de afaceri a grupului de firme Ana pentru anul trecut era estimata la 100 de milioane de dolari, in timp ce profitul urma sa se ridice la circa 10 milioane de dolari. In 2001, grupul a avut o cifra de afaceri de 63 de milioane de dolari si un profit de 8,1 milioane dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO