Companii

Consumul privat duduie de sărbători în pofida inflaţiei record. Magazinele sunt pline de oameni şi doldora de marfă. Nu e nicio diferenţă de apetit faţă de 2020 şi 2021. De sărbători, oamenii îşi pierd discernământul şi cumpără de toate

În luna decembrie, cu puţin timp înainte de sărbători, s-a deschis primul magazin Primark din România. Retailerul irlandez a atras atenţia consumatorilor locali, care au stat cu sutele la coadă pentru a putea intra să facă shopping, situaţie ce a confirmat încă o dată apetitul românilor pentru cumpărături în general şi pentru cumpărături de Crăciun în particular

În luna decembrie, cu puţin timp înainte de sărbători, s-a deschis primul magazin Primark din România. Retailerul irlandez a atras atenţia consumatorilor locali, care au stat cu sutele la coadă pentru a putea intra să facă shopping, situaţie ce a confirmat încă o dată apetitul românilor pentru cumpărături în general şi pentru cumpărături de Crăciun în particular

Autor: Cristina Roşca

22.12.2022, 18:10 2617

♦ Ultima lună din an este, de departe, cea mai bună pentru toţi comercianţii, indiferent de tipul lor ♦ Pentru unele sectoare de retail, vânzările ajung să fie duble faţă de o lună normală ♦ În decembrie 2022, în pofida inflaţiei record şi în pofida faptului că deja au venit primele facturi de iarnă, care sunt mai mari decât în anii anteriori, există apetit de shopping în România ♦ Mai mult, magazinele stau şi pe stocuri mari, spre deosebire de anii de pandemie, când existau probleme pe lanţul de aprovizionare.

Magazinele şi mallurile sunt pline în această perioadă, în pofida faptului că infla­ţia a ajuns la un nivel re­cord, de aproape 17%, iar salariile nu au reuşit să ţină pasul. Astfel, deşi în octombrie şi noiembrie au apărut primele voci care spuneau că se vede o prudenţă în consum, în pragul sărbătorilor de iarnă această atenţie a fost dată uitării, afirmă executivii şi antreprenorii din co­mer­ţul alimentar, de modă, mobilă şi cos­metice. ZF a încercat să ia pulsul apetitului de consum şi a discutat cu reprezentanţii mai multor afaceri active în diferite sectoare ale comerţului. Toţi au spus acelaşi lucru, există apetit de consum în decembrie.

„Din fericire, ve­dem o efervescenţă în consum în decembrie. Nu remarcăm diferenţe de comportament faţă de 2021, spre exemplu. Şi anul trecut decembrie a fost o lună foarte bună. Nu vedem vreun semn că vine vreo criză“, spune Lavinia Ivas, country manager al retailerului de produse de parfumerie şi de cosmetice Douglas.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO