Companii

Consultant: O treime din mallurile din România au nevoie de investiţii de 200 mil. euro în renovare

Consultant: O treime din mallurile din România au nevoie...

Autor: Cristi Moga

30.04.2014, 00:00 47
Circa o treime din centrele comerciale din România, cu o suprafaţă de peste 500.000 de metri pătraţi, ar avea nevoie de investiţii de aproximativ 200 de milioane de euro în renovare şi îmbunătăţirea mixului de chiriaşi, apreciază Tudor Popp, managing partner al firmei Immpuls Real Estate Solutions. Primul centru comercial din România a fost deschis în urmă cu 15 ani, odată cu inaugurarea proiectului Bucureşti Mall din Vitan, care anul acesta va intra, de altfel, într-un proces de renovare care va costa în jur de 10-12 mil. euro. Popp apreciază că unele malluri au nevoie de investiţii pentru a „supravieţui“, iar proprietarii vor pune accent în următoarea perioadă pe creşterea ofertei de spaţii pentru petrecerea timpului liber.
 
„Proprietarii de malluri trebuie să valorifice piaţa de cinema, care, deşi în creştere cu 14% anul trecut, are încă o rată de penetrare scăzută, de 0,45, în comparaţie cu alte pieţe, unde raportul dintre biletele vândute şi populaţia totală este de 0,9 (Polonia), 1,1 (Cehia), 1,8 (Austria) şi 3 (Franţa)“, a declarat reprezentantul Immpuls, firmă cu afaceri de 3,5 mil. lei în 2012 din servicii de consultanţă, proiectare şi project management. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO