Companii

Constantin Tudorache, Sarantis: Suntem interesati de achizitia unei companii de distributie

Constantin Tudorache, Sarantis: Suntem interesati de achizitia unei companii de distributie

Constantin Tudorache, directorul general al Sarantis Romania: Companiile trebuie sa investeasca in dezvoltarea structurala, in marketing, dar mai ales in resurse umane sume importante care vor trebui sa sustina dinamica pietei si sa aduca avantaje competitive.

04.04.2007, 15:23 451

Constantin Tudorache, directorul general al Sarantis Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata cosmeticelor, spune ca desi compania detine un sistem de vanzari si distributie specializat pe diferitele canale comerciale, vede achizitionarea unei firme de distributie ca pe un avantaj competitiv.
"In vederea accelerarii ritmului de crestere, suntem interesati de achizitia unei companii locale cu activitate in domeniul nostru de expertiza, si anume distribuirea produselor de consum din categoria non-food", explica Tudorache.
Reprezentantul Sarantis nu a mentionat numele firmei pe care o are in vizor si nici cat de avansate sunt discutiile.
Sarantis Romania, filiala locala a distribuitorului si producatorului de cosmetice elen cu acelasi nume, colaboreaza cu un numar de peste 6.200 de clienti. Produsele companiei sunt comercializate atat prin intermediul retailului traditional, cat si in farmacii, key accounts si prin intermediul canalelor de distributie indirecta. De asemenea, compania detine o divizie de distributie si vanzari specializata pe magazinele de lux si saloanele de cosmetica. Sarantis pune accent pe divizia de merchandiseri, responsabila cu imaginea produselor companiei in magazine.
"Incercam sa satisfacem cerintele partenerilor nostri punand la dispozitia acestora echipe de vanzari si distributie specializate pe canale comerciale dedicate, scopul nostru fiind acela de a oferi sortimentatia de produse potrivita fiecarui tip de magazin. Foarte importanta pentru noi este si divizia de merchandiseri, divizie responsabila de imaginea produselor noastre in magazine", a mentionat Tudorache.
El apreciaza ca pe o piata vazuta ca o reflectare a comportamentului si preferintelor consumatorului local, care se caracterizeaza prin dinamism si un puternic ritm de crestere (15% anual) este nevoie de o strategie de marketing coerenta pentru ca o companie sa poata sa creasca sau chiar sa isi mentina pozitia pe piata.
" Piata cosmeticelor din Romania este o piata atractiva, care ofera multe oportunitati. Din punct de vedere al producatorilor si al importatorilor competitia devine tot mai puternica. Companiile trebuie sa investeasca in dezvoltarea structurala, in marketing dar mai ales in resurse umane sume importante care vor trebui sa sustina dinamica pietei si sa aduca avantaje competitive", explica directorul general al Sarantis Romania.
Pe segmentul de parfumerie, compania activeaza in proportie de 40% cu branduri proprii precum Str8, Dare, B.U., C-thru, X-Pose sau Camel, dar si cu produse ale altor producatori de profil. Dintre acestea fac parte Johnson & Johnson (produse pentru ingrijire personala) si La Prairie sau Juvena GMBH pe segmentul cosmeticelor de lux.
Sarantis Romania a inregistrat anul trecut o crestere de 12,26% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul precedent, atingand valoarea de 32,25 mil. euro. Profitul inainte de deducerea dobanzilor si a impozitelor (EBIT) a crescut si el cu 12,14%, pana la 3,9 mil. euro, comparativ cu 2005, potrivit raportului financiar anual al grupului elen.
"Produsele STR8 pentu barbati si B.U. pentru femei sunt lideri de piata in categoriile respective de parfumerie. In afara produselor mentionate compania noastra este distribuitor Johnson& Johnson, lider de piata in categoria produselor cosmetice si de ingrijire pentru copii", explica Tudorache avansul inregistrat de afacerile si profitul companiei.
Punctual, gama de produse cosmetice masculine STR8 a avut in 2006 o crestere a volumului de vanzari de 50%, potrivit companiei. Cresteri importante, intre 30-40% s-au realizat si pe alte branduri cosmetice, atat din gamele detinute de Sarantis (B.U., C-thru) cat si pentru game distribuite (Diavolo, Spirit, Mediteraneo, Antonio), spune reprezentantul Sarantis.
In ceea ce priveste planurile pentru anul in curs, compania vizeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 15% fata de anul anterior, urmand sa ajunga astfel la o cifra de afaceri de 36 mil. euro.
"Profitul estimat pentru acest an creste cu un procent similar (15% - n.r.) avand in vedere investitiile substantiale in bugetele de marketing alocate pentru promovarea produselor noastre", spune Tudorache.
Compania si-a majorat bugetul de marketing pentru anul acesta cu 30%, deoarece, potrivit lui Tudorache, produsele care vor oferi beneficii suplimentare, comunicate printr-o buna strategie publicitara se vor impune intre preferintele consumatorilor.
Grupul Sarantis este prezent in 20 de tari si are subsidiare in opt dintre acestea. Pe piata locala, compania activeaza din 1996 prin Romsar Cosmetics, care a devenit Sarantis Romania in 2005. De asemenea, compania detine circa 40% din actiunile retelei de magazine The Body Shop din Romania.
Printre jucatorii de pe piata cosmeticelor se numara, alaturi de Sarantis, P&G, Avon, Oriflame, Beiersdorf, Henkel sau L'Oreal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO