„Pe piaţa din Germania preţul joacă un rol şi mai important decât în România. Ţine şi de cultură. Noi cheltuim mai mult pe haine şi economisim mai puţin. În Germania este exact invers“, spune Cătălin Pozdarie, CEO al retailerului de echipamente sportive Hervis.
Philippe Besadoux, CEO al grupului Montecristo (ce cuprinde brandurile Kenvelo, Lee Cooper, Tom Tailor, Timeout şi Only), afirmă la rândul său că românii consumă mai mult decât vecinii din regiune.
„Este un fapt. Noi operăm în toată Europa Centrală şi de Est şi putem spune că România chiar are un apetit de consum mai ridicat. Dacă te duci în Cehia, Polonia, Slovenia şi alte ţări est-europene, nu este ca aici. Ce nu pot înţelege este de ce românii cheltuie mai mulţi bani pe textile deşi au salarii mai mici decât alte ţări din regiune. Este un paradis pentru retail.“
El adaugă că mai există în România un fenomen împotriva logicii, mai exact românii din oraşele mai mici din ţară cumpără mai multe produse scumpe decât cei din Bucureşti, unde nivelul salarial este mai ridicat. Această situaţie nu e caracteristică doar pieţei de modă însă.
„Suntem mulţumiţi de evoluţia businessului local. Noi în România avem cea mai mare rată de creştere dintre ţările din grup. Vedem că românilor le plac cumpărăturile, le place să consume“, a spus şi Robert Hellwagner, CEO al lanţului de magazine de tip cash&carry Selgros.