Companii

Conferinţa ZF Retail 2019. „România este un paradis pentru retail. Consumatorilor le place să facă shopping“

Conferinţa ZF Retail 2019. „România este un paradis...

Autor: Cristina Bellu, Alex Ciutacu, Cristina Roşca

10.05.2019, 00:08 358
România este un paradis pentru ju­cătorii din comerţ, consu­ma­torii locali având un apetit mai mare pentru cumpărături com­parativ cu cehii sau polonezii de exemplu, deşi salariul este la jumătate. Mai mult, un neamţ este mai atent la preţ ca un ro­mân în pofida diferenţelor de putere de cum­pă­rare, primii fiind mai ponderaţi şi mai în­clinaţi spre economisire, pe când consu­ma­torii locali preferă să facă shopping şi să pună mai puţin deoparte. Acestea sunt câteva din­tre concluziile celei de-a treia ediţii a eve­ni­mentului ZF Retail. Comerţul, vioara întâi a economiei.

„Pe piaţa din Germania preţul joacă un rol şi mai important decât în România. Ţine şi de cultură. Noi cheltuim mai mult pe haine şi economisim mai puţin. În Germania este exact invers“, spune Cătălin Pozdarie, CEO al retailerului de echipamente sportive Hervis.

Philippe Besadoux, CEO al grupului Montecristo (ce cuprinde brandurile Kenvelo, Lee Cooper, Tom Tailor, Timeout şi Only), afirmă la rândul său că românii consumă mai mult decât vecinii din regiune.

„Este un fapt. Noi operăm în toată Europa Centrală şi de Est şi putem spune că România chiar are un apetit de consum mai ridicat. Dacă te duci în Cehia, Polonia, Slovenia şi alte ţări est-europene, nu este ca aici. Ce nu pot înţe­lege este de ce românii cheltuie mai mulţi bani pe textile deşi au salarii mai mici decât alte ţări din regiune. Este un paradis pentru retail.“

El adaugă că mai există în România un fe­nomen împotriva logicii, mai exact românii din oraşele mai mici din ţară cumpără mai mul­te produse scumpe decât cei din Bucu­reşti, unde nivelul salarial este mai ridicat. Această situaţie nu e caracteristică doar pieţei de modă însă.

„Suntem mulţumiţi de evoluţia busi­nes­sului local. Noi în România avem cea mai mare rată de creştere dintre ţările din grup. Vedem că românilor le plac cumpărăturile, le place să consume“, a spus şi Robert Hellwagner, CEO al lanţului de magazine de tip cash&carry Selgros.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO