Companii

Conferinţa CCIFER Roadmap for Sustainability: Raportarea ESG devine vitală pentru viitorul afacerilor. „O companie care are o strategie ESG autentică este mai atractivă pentru salariaţii săi, care încep să valorizeze din ce în ce mai mult nivelul de conştientizare şi de acţiune al angajatorilor în acest sens.“

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză în România a organizat conferinţa „Roadmap for Sustainability“

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză în România a organizat conferinţa „Roadmap for Sustainability“

Autor: Răzvan Botea

11.04.2023, 00:05 134

O strategie ESG – enviromental, social, governance – devine vitală pentru orice com­panie, au spus speakerii confe­rinţei Roadmap for Sustainability, organizată de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză în România (CCIFER). Este vorba despre criterii care ţin de protecţia mediului, impactul businessului în comunitate şi ele­mentele de guvernanţă corpora­tivă, la care se uită din ce în ce mai mult clienţii companiilor, furnizo­rii sau angajaţii.

„Raportarea ESG devine vitală pentru viitorul afacerilor în condiţiile în care o companie ajunge să fie evaluată acum nu doar din perspectiva rezultatelor financiare, ci şi în baza criteriilor ESG. Presiunea va fi pusă de piaţă şi pentru furnizori şi pentru clienţi, chiar dacă firmele nu cad sub incidenţa directă de raportare“, spune Adriana Record, directorul executiv al Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceze în România (CCIFER).

ESG, un concept apărut recent în limbajul de business, se referă la măsurile pe care le ia o companie sau o instituţie pentru a reduce propria poluare, pentru a avea un impact social pozitiv şi care este condusă după principiile guvernării corporative. Discuţiile nu au mai fost atât de intense în jurul subiectului din cauza pande­miei sau a războiului din Ucraina, dar acum subiectul revine pe agenda de business. „Suntem circa 150 de oameni în departamentul pentru con­sultanţă ESG la nivel global şi 10 în România“, a spus Richard Perrin, membru în consiliul di­rector al CCIFER şi partener KPMG.

CCIFER a organizat săptă­mâna trecută conferinţa „Roadmap for Sustainability“, în cadrul căreia reprezentanţii unor companii din mai multe domenii au vorbit despre adoptarea crite­riilor de sustenabilitate în propria companie sau în propriul domeniu de activitate.

Prezent la eveniment, Ionuţ Ciubotaru, vicepreşedinte Business Development Gas & Power la OMV Petrom, a spus că Petrom a lansat din 2021 strategia sa ESG, care înseamnă investiţii de 11 mld. de euro pentru a ajunge la amprenta zero de carbon.

„Încercăm să ne decarbonizăm şi să creştem sustenabilitatea mergând către o companie cu amprentă zero de carbon. În 2021 am lansat strategia noastră, a fost una dintre cele mai ambiţioase. Strategia înseamnă investiţii de 11 mld. de euro, cea mai mare parte în tranziţia energetică“, a spus Ionuţ Ciubotaru. 

Înainte de conferinţă, CCIFER a organizat un accelerator de business, în cadrul căruia au avut loc 250 de întâlniri business-to-business.

„Business Accelerator a facilitat 250 de întâlniri B2B care au avut rolul de a conecta companiile, furnizori de soluţii şi servicii verzi şi companii care doresc să identifice parteneri, colaboratori. Avem retururi foarte bune, companii de talie mare sau IMM-uri care au avut un start bun de discuţie cu posibili parteneri de business pentru viitor“, a mai spus Adrian Record.

Roxana Suciu, manager ESG Advisory la KMPG, a făcut o prezentare asupra a ceea ce înseamnă impactul ESG în business. Ea a spus că fiecare companie va trebui să aibă în strategia de business şi criteriile ESG.

„Fiecare companie va trebui să se pregătească. Toate companiile trebuie să aibă o strategie, încorporată în modelul de guvernare, de risc şi trebuie să poţi să raportezi. Fiecare client care are mai mult de 500 de oameni vrea să ştie care va fi amprenta de carbon a KPMG pentru serviciile pe care le oferim“, a spus ea.

În a doua parte a evenimentului, la masa rotundă, companiile din mai multe domenii au expus propria strategie ESG şi tendinţele către sustenabilitate din domeniul în care activează, printre care dezvoltările imobiliare, energie, echipamente electrice.

 

Adriana Record, director executiv la Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză în România:

În contextul unei crize energetice fără precedent şi al obiectivelor ambiţioase pentru a reduce impactul asupra schimbărilor climatice, companiile şi autorităţile s-au confruntat şi continuă să se confrunte cu provocări majore, dar şi cu oportunităţi reale. Pe de o parte, vorbim de continuitatea proceselor de business şi de menţinerea competitivităţii globale a companiilor, pe de altă parte ne dorim accelerarea tranziţiei verzi şi diminuarea amprentei de carbon.

Dacă acum câţiva ani această dilemă era abordată parţial, de anul trecut am realizat cu toţii că abordarea realistă nu poate fi decât pe termen lung şi sistemică. În calitate de consumatori nu putem influenţa decât parţial piaţa de energie. În schimb, putem avea un impact major în ceea ce priveşte adoptarea soluţiilor de sustenabilitate cum ar fi eficienţa energetică, economia circulară sau optimizarea operaţională.

Business Accelerator a facilitat 250 de întâlniri B2B care au avut rolul de a conecta companiile, furnizori de soluţii şi servicii verzi, şi companii care doresc să identifice parteneri, colaboratori. Avem retururi foarte bune, companii de talie mare sau IMM uri care au avut un start bun de discuţie cu posibili parteneri de business pentru viitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO