Companii

Condé Nast Johansens, ghid de referinţă pentru industria hotelieră de lux: Hotelul Epoque din Bucureşti este cel mai bun hotel urban din Europa şi Regiunea Mediteraneană

Autor: Cristina Bellu

28.11.2023, 11:39 1959

Hotelul boutique de cinci stele Epoque din Capitală, din apropiere de parcul Cişmigiu, a fost desemnat drept cel mai bun hotel urban din Europa şi Regiunea Mediteraneană de către Condé Nast Johansens, ghid de referinţă pentru călătorii independenţi.

„Ne bucurăm că atuurile hotelului Epoque sunt recunoscute la nivel internaţional de către unul dintre cele mai importante branduri din industrie, Conde Nast Johansen. L’art de vivre este parte integrantă din filosofia Epoque şi mereu căutăm să oferim oaspeţilor noştri o experienţă excepţională”, spune Ioana Petrescu, General Manager Hotel Epoque.

Premiile de Excelenţă Condé Nast Johansens recunosc, recompensează şi onorează ospitalitatea de lux dintr-o colecţie de proprietăţi din UK, Europa şi Regiunea Mediteraneană, America de Nord (SUA, Canada, Mexic şi Caraibe), America Centrală şi de Sud; Asia, Africa, Orientul Mijlociu şi Oceania.

Epoque Hotel, care are o capacitate de 45 de camere, a fost deschis în 2010 după o investiţie de 8 milioane de euro.  Investiţia a fost realizată de compania D&M Perfect Real Estate, înfiinţată în 2004 şi controlată de Dan Claudiu Pârău.

Arhitectura faţadei Epoque, realizată în stil clasic francez, propune un tribut epocii Micului Paris, în timp ce interioarele dezvăluie o interpretare contemporană a stilului Neo-Românesc tipic primei jumătăţi a secolului XX, mizând pe atribute naţionale şi autentice.

Peste 75% dintre clienţii Hotelului Epoque Relais & Chateaux sunt străini şi vizitează capitala pentru afaceri, însă, există şi o categorie importantă de clienţi din afara ţării care vin în Bucureşti pentru a se relaxa. Clienţii români vin în general în interes de afaceri, iar cei care sunt în vacanţă sunt atraşi de experienţe gastronomice, shopping sau evenimente culturale ce au loc în Bucureşti.

Turismul de weekend vine ca o completare a celui de business din cursul săptămânii şi un nou trend mondial,"bleisure", ce reprezintă călătorii de business extinse în interes personal, prinde contur şi pe piaţa locală.

Din punct de vedere al gradului de ocupare, în  2023, Hotel Epoque se aliniază pieţei hotelurilor de cinci stele, media anuala fiind de aproximativ 60%.

Hotelul a fost afiliat în 2018 la Relais & Châteaux, una dintre cele mai cunoscute asociaţii de ospitalitate din lume, care reuneşte unele dintre cele mai cunoscute hoteluri şi restaurante de lux din toate colţurile lumii.

Sezonalitatea pentru industria hotelieră din Bucureşti s-a păstrat în ultimii ani, managementul companiei estimând aceeaşi tendinţă şi în anii următorii, respectiv ianuarie-februarie grad de ocupare scăzut, cu o curbă ascendentă până în luna mai şi descendentă până în luna august şi prima jumătate a lunii septembrie, tipar care se repetă şi în a doua jumătate a anului, punctul culmintant fiind în luna octombrie şi scăzând gradual spre sfârşitul anului.  

În prezent, România este puternic promovată de către publicaţiile internaţionale drept „o comoară ascunsă”, fiind o destinaţie foarte sigură şi ieftină, spun reprezentanţii hotelului Epoque.

Însă, anul 2024 se anunţă un an dificil, cu creşteri de costuri operaţionale şi scăderea numărului de călătorii la nivel global, în contextul recesiunii care deja se simte, adaugă managemenul companiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO