Companii

Companiile germane din România sunt în mod vizibil mai optimiste cu privire la viitor în această primăvară, faţă de prognozele de anul trecut, 42% dintre ele estimând ca activitatea va evolua mai bine în următoarele 12 luni

Companiile germane din România sunt, în primăvara acestui an, în mod vizibil mai optimiste cu privire la viitor, faţă de prognozele de anul trecut, 42% dintre ele estimând acum că activitatea va evolua mai bine în următoarele 12 luni, faţă de doar 26% în 2020, arată un sondaj de opinie realizat de AHK România în aprilie 2021.

De asemenea, doar 16% din firmele chestionate mai sunt de părere că evoluţia activităţii lor în România va fi mai slabă în următorul an, versus 25,5% în sondajul din 2020.

„În general, situaţia companiilor s-a îmbunătăţit semnificativ, deşi unele sectoare rămân sub o presiune economică enormă. Este interesant de remarcat evoluţia factorilor de risc, în special în ceea ce priveşte preţurile la energie şi materii prime, unde se reflectă în mod clar problemele actuale legate de preţuri şi disponibilitate. Ne aşteptăm ca acest risc să crească în intensitate şi să dureze mai mult timp", este de părere Sebastian Metz, director general al AHK România.

Situaţia actuală a companiilor germane din România s-a îmbunătăţit uşor şi este apreciată de majoritatea respondenţilor ca fiind „bună” (43%). Peste 40% din participanţii la chestionar apreciază

Referitor la conjunctura economică din următoarele 12 luni, numai 25% dintre cei chestionaţi se mai aşteaptă la o evoluţie negativă (2020: 40%), peste un sfert sunt optimişti şi cred într-o revenire pe termen mediu. Un procent de 47% nu se aşteaptă la vreo schimbare (2020: 31%).

Aproape jumătate dintre respondenţi se aşteaptă la o revenire a afacerii la stadiul dinaintea pandemiei încă în 2021, în timp ce 24% văd un comeback abia anul viitor.  

De asemenea, o treime din firme spun că vor să continue angajările (2020: 17%), iar pentru jumătate dintre respondenţi numărul de angajaţi se va menţine la acelaşi nivel.

În ceea ce priveşte intenţiile de investiţii, 44% dintre companii spun că acestea nu se vor schimba (toamna anului 2020: 40%). Totuşi 30% văd cheltuieli de investiţii mai mari (2020: 11,7%), iar 25% vor reduce cheltuielile de investiţii (2020: 33%).

La capitolul factori de risc, anul acesta a „revenit” pe ordinea de zi lipsa de personal calificat, dar şi preţurile la energie şi materii prime cresc în importanţă, ceea ce reprezintă o noutate, iar subiectul va trebui urmărit îndeaproape de către companii.  

Sondajul "AHK World Business Outlook", coordonat de Uniunea Camerelor Comerţ şi Industrie din Germania (DIHK), a avut loc în perioada 16.03 – 9.04.2021.

Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.