Companii

Coca-Cola HBC Romania a vandut de 200 de milioane de euro anul trecut

13.02.2004, 00:00 90



Vanzarile Coca-Cola HBC Romania au crescut cu 33% in volum anul trecut, pana la 97,7 milioane de unitati, a anuntat ieri imbuteliatorul elen de bauturi racoritoare Coca-Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC). Coca-Cola HBC Romania este divizia autohtona a companiei elene.



Estimarile facute pe baza acestor date si confirmate de reprezentantii locali ai companiei indica o cifra de afaceri in jur de 200 mil.euro in Romania.



Ritmul de crestere din Romania este cel mai mare dintre toate cele 26 de tari unde activeaza compania elena CCHBC. Aceasta se datoreaza partial achizitiei de catre CCHBC a producatorului de ape minerale Dorna Apemin, la sfarsitul anului 2002.



Ritmul mediu de crestere pentru toate tarile CCHBC a fost de circa 8%.



"In Romania, datele financiare sunt calculate dupa alte reguli contabile, dar ritmul de crestere valoric a fost similar cu cel in volum", a spus Mugurel Radulescu, director de marketing Coca Cola HBC Romania. El a mai spus ca in 2002 cifra de afaceri a fost in jur de 150 mil.euro. De aici rezulta ca anul trecut compania a avut vanzari de 200 mil.euro



Cele mai importante marci din portofoliul ale companiei pe piata romaneasca sunt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Cappy, Dorna.



"Pentru Cappy anul 2003 a fost un an record, in care s-a



anregistrat cel mai mare volum de vanzari de la lansare. Vanzarile Cappy au crescut cu 53% in 2003 fata de 2002", mai spune Radulescu.



Principalii competitori ai Coca-Cola HBC pe piata bauturilor racoritoare din Romania sunt Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul Pepsi pentru Romania, si European Drinks. Piata de bauturilor racoritoare din Romania este estimata la peste 500 de milioane de euro.



Potrivit ultimelor estimari QAB a inregistrat anul trecut o crestere de peste 40% in dolari



a cifrei de afaceri la peste 70 mil.euro. Pe piata apelor minerale, estimata la 200 mil.euro, lider este European Drinks, urmat de Borsec si Dorna.



Pentru acest an, compania si-a propus o crestere echilibrata.



"Vom continua sa crestem fiecare categorie, astfel incat sa avem un portofoliu echilibrat de produse. Vom intari marcile si vom explora noi canale de distributie. Vom cauta un mix optim de ambalaje si de canale de distributie", a completat Radulescu.



Dintre toate tarile emergente, Romania si Rusia au contribuit cel mai mult la profitul inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizare (EBITDA). Valoarea acestui indicator in regiune a crescut cu 19%, in 2003, la un total de 204 milioane de euro.



"Performantele solide din Romania au fost stimulate de crestereain volum a vanzarilor, majorarea anumitor preturi, precum si de administrarea costurilor operationale", a afirmat grupului elen.



Compania are opt fabrici in Romania, din care trei provind din achizitia Dorna.



Coca-Cola HBC a incheiat achizitia producatorului de ape minerale Dorna Apemin, pentru care a platit 39 mil.euro, la sfarsitul anului 2002. Achizitia a fost realizata impreuna cu Coca-Cola Company (TCCC). Dorna Apemin produce marcile de apa minerala Dorna, Izvorul Alb si Poiana Negri si detine pe plan intern o cota de piata de aproape 13%.



Piata apelor minerale din Romania este estimata la circa 200 mil. euro, principalii jucatori fiind grupul European Drinks, Borsec si Dorna.



Vanzarile nete totale ale CCHBC au fost anul trecut de 4,06 miliarde de euro, cu 5% mai mult decat in 2002. Volumul total al vanzarilor realizate de Coca-Cola HBC a fost de 1,36 miliarde de unitati, in crestere cu 7% fata de 2002.



Profitul net al imbuteliatorului s-a triplat, de la 35 mil.euro in 2002, la 115 mil.euro. Pentru acest an, CCHBC si-a propus un profit net de 140-150 mil.euro, sperand totodata intr-un volum al vanzarilor in crestere cu 6-8%.



Grupul Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai importanti imbuteliatori de bauturi racoritoare din Europa, fiind prezent in 26 de tari, a caror populatie insumeaza 500 de milioane de locuitori. Compania are aproximativ 35.000 de angajati.



Actiunile grupului elen sant listate la bursele de valori din Atena, New York, Londra si pe piata din Australia. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO