Companii

Coca-Cola a investit 6 milioane de euro in noile sticle de 250 ml

14.07.2005, 20:23 93

Coca-Cola Romania a investit 6 milioane de euro in noile sticle de 250 ml pentru Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes si Nestea si in liniile de imbuteliere a acestora.

Noile ambalaje pentru acest volum, care sunt tot returnabile si sunt confectionate tot din sticla, sunt mai "scunde".

Noile sticle, spun reprezentantii Coca-Cola, sunt cu 50% mai usoare si vor permite limitarea consumului de resurse necesare productiei (in special energia electrica care alimenteaza frigiderele de racire a sticlelor).

Cele sase milioane de euro provin din profitul obtinut de companie pe piata romaneasca.

"Pentru ca noul ambalaj are masa mai mica, scade si energia necesara racirii, avantaj important tinand cont ca frigiderele sunt cel mai important consumator de energie din cadrul sistemului Coca-Cola", spune Titov Buzescu, commercial manager al Coca-Cola HBC, compania cu capital elen care desfasoara operatiunile Coca-Cola pe piata romaneasca.

Buzescu a adaugat ca un mare avantaj al sticlelor este faptul ca sunt returnabile, prin urmare pot fi folosite pe o perioada mai lunga. Primul brand care si-a schimbat ambalajul a fost Nestea, iar, mai nou, in noua forma s-au introdus pe piata si Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Vanilla, Fanta, Sprite, Schweppes si Cappy.

Reprezentantii companiei spun ca jumatate dintre noile ambalaje au fost deja introduse pe piata.

O data cu lansarea noilor sticle de 0,25 litri, Coca-Cola a adoptat o strategie de marketing care implica deschiderea unei expozitii de lucrari artistice pe tema noilor sticle, care include lucrari realizate de mai multi artisti din tanara generatie.

Coca-Cola HBC Romania, imbuteliatorul bauturilor Coca-Cola pentru piata romaneasca, a vandut in anul 2004 peste 100 de milioane de navete, cu circa 3% mai mult decat in anul precedent, cand compania a vandut 97,7 milioane de navete. Compania nu a dat publicitatii rezultatele financiare aferente anului 2004.

Luand in calcul un pret mediu in euro similar cu cel din 2003 al bauturilor, rezulta ca societatea a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 200 de milioane de euro, fata de 195 de milioane de euro in 2003. Euro a crescut in medie fata de leu cu 8% fata de anul anterior.

Ritmul de crestere de anul trecut a fost insa mai redus decat cel din 2003, cand compania a avut un avans de 33% al numarului de navete vandute.

Pentru primul trimestru al acestui an, CCHBC a avut, la nivel regional, o crestere a vanzarilor si a profitului operational cu 10% mai mare decat cele din aceeasi perioada a anului trecut. Profitul, inainte de deducerea taxelor, s-a ridicat la nivelul de 14,6 milioane de euro, iar vanzarile din primele trei luni au fost peste asteptarile analistilor.

Compania are aproximativ 3.000 de angajati si opereaza sapte fabrici in sase locatii din Bucuresti, Ploiesti, Iasi, Timisoara, Oradea si Vatra Dornei.

Firma a investit in 2004 circa 38 milioane de euro in extinderea capacitatilor de productie, depozitare, transport si distributie, precum si in domeniul comunicare si marketing.

Coca-Cola concureaza in Romania cu companii precum European Drinks, Quadrant Amroq Beverages (imbuteliatorul Pepsi), Romaqua, Parmalat (Santal). Estimata la circa 500 de milioane de euro, piata bauturilor racoritoare a fost afectata anul acesta de vremea racoroasa. andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO