Companii

Clinicile aleargă după pacienţi peste tot în Bucureşti, dar şi pacienţii au început să alerge între sediile lor

Clinicile aleargă după pacienţi peste tot în Bucureşti, dar şi pacienţii au început să alerge între sediile lor

Autor: Ioana David

10.08.2012, 19:43 1155

Cei mai mari operatori de pe piaţa serviciilor medicale private, MedLife, Medicover şi Regina Maria, au ajuns la peste 20 de clinici în Capitală, cu care şi-au propus să ajungă la toţi posibilii pacienţi, spre deosebire de un spital mare de stat, cu care şi-au propus să concureze şi care oferă toate serviciile sub acelaşi acoperiş.

Ce avantaje şi dezavantaje decurg din această situaţie?

Investiţia medie într-o clinică poate fi estimată la aproximativ 2 mil. euro, astfel că cele 20 de unităţi au necesitat fonduri de circa 40 mil. euro, iar operatorii au explicaţii diferite pentru modul în care au împânzit Capitala cu clinici.

Cum s-au poziţionat marile clinici

În timp ce reprezentanţii MedLife spun că au dezvoltat conceputul de hiperclinică, pentru a avea în acelaşi loc toate serviciile, rivalii de la Regina Maria afirmă că au făcut o alegere strategică în a avea cât mai multe clinici în toate zonele din Capitală.

"Avantajul este că acoperim toată Capitala. Ne-am ales punctele cardinale astfel încât medicii să poată să fie accesaţi în fiecare dintre aceste zone, iar pacientul să nu fie nevoit să se deplaseze. Pentru noi a fost o alegere strategică să avem mai multe locaţii", a spus Fady Chreih, directorul executiv al Regina Maria. Compania este controlată de fondul de investiţii Advent Internaţional (care are 80% din acţiuni) şi a avut o cifră de afaceri de peste 27 mil. euro anul trecut (cât reprezintă cifrele de afaceri înregistrate de Centrul Medical Unirea SRL şi Euroclinic Hospitals SA, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe).

Datele de pe site-ul companiei arată că au 12 policlinici în Bucureşti, printre zone numărându-se Băneasa, Cotroceni, Pipera, Sun Plaza.

"Analizele (de sânge - n.red.) se pot face în oricare dintre locaţii. Avem cel puţin un ecograf în fiecare dintre sedii. Serviciile de imagistică se fac numai în centre speciale. Deoarece există restricţii logistice. Apa­ra­tele pot ajunge la o tonă, o tonă şi jumătate şi trebuie să fie situate pe o placă ce are capa­citatea de a susţine asemenea greu­tate", a mai spus Fady Chreih. El a precizat că există un departament de Patient Care pentru pacienţii care au nevoie de consul­taţii multiple.

"Este adevărat că pentru unele investi­gaţii pacienţii trebuie să meargă în alte locaţii. Pentru a compensa acest dezavantaj, am creat departamentul Patient Care, în care o echipă de medici este responsabilă de relaţia cu pacienţii", a mai spus Chreih.

Citiţi mai multe detalii pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO