Companii

Cine stă în spatele reţelei de magazine Profi?

Cine stă în spatele reţelei de magazine Profi?

Autor: Cristina Roşca

10.02.2013, 17:45 11114

Enterprise Investors, administratorul fondului de investitii Polish Enterprise Fund V, a achiziţionat reţeaua de circa 60 de magazine Profi la finalul lui 2009, în schimbul sumei de 66 de milioane de euro. La momentul preluării fondul de investiţii anunţa intenţia de a dubla numărul de magazine în 3-4 ani, plan care s-a concretizat. În prezent reţeaua are 150 de magazine.

Achiziţia Profi a reprezentat revenirea în retailul alimentar a fondului de investiţii după ce în 2007 vânduse reţeaua de 21 de magazine Artima către Carrefour. Enterprise Investors, condus la nivel local de Cristian Nacu, mai are participaţii în cadrul Siveco (IT), Macon (materiale de construcţii) şi Smart Tree (resurse umane).

În momentul în care a fost scoasă la vânzare reţeaua Profi, Enterprise Investors a trebuit să se "bată" cu un alt fond de investiţii şi cu grupul belgian Delhaize, operatorul supermarketurilor Mega Image. Operatorul local al retelei Profi în sistem de franciză, compania Profi Rom Food, era controlată indirect la acel moment de omul de afaceri Jean Marc Hendrix, care deţine lanţuri de magazine şi pe alte pieţe europene.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO