Companii

Cine este De’Longhi, compania prezentă şi în România, la Cluj, care face miliarde de euro din pofta clienţilor pentru cafea bună

Cine este De’Longhi, compania prezentă şi în...

Autor: Ştefan Stan

30.06.2013, 09:32 3140

De’Longhi SpA. este o companie italiană care operează în domeniile de aer condiţionat, încălzire şi produse pentru gătit şi curăţenie, însă este în principal focalizată pe dispozitivele pentru procesarea cafelei. Compania are sediul central în Treviso, Italia. De’Longhi SpA este listată la Bursa din Milano în segmentul standard. Compania are deschisă o unitate de producţie la Cluj.

Entuziasmul şi dorinţa de a creea produse de calitate pentru piaţa de cafea l-au făcut pe Giuseppe De’Longhi, preşedintele şi acţionar majoritar al De’Longhi SpA, cu peste 67% din acţiuni, miliardar, averea sa fiind echivalată la peste 2 miliarde de dolari, potrivit Indicelui Bloomberg Billionaires.

Creşterea continuă a cererii pentru produse pe bază de cofeină a creat de peste 10 ani o piaţă en-gross pentru companiile producătoare de cafea şi a stimulat vânzările de electrocasnice pentru procesarea acesteia la 6,7 miliarde de euro în 2012, conform Euromonitor International, scrie Bloomberg.  

Compania De’Longhi a preluat în România fosta hală Nokia, unde va produce dispozitive pentru procesarea cafelei. Compania italiană are în plan pornirea lucrărilor pentru o a doua unitate de producţie, în proximitatea celei deja existente.

Compania De’Longhi a fost formată de familia cu acelaşi nume în 1902, în Treviso, un oraş de lângă Veneţia. Firma opera la început ca un mic atelier care producea sobe pe bază de lemne.

Până în anii 50’, compania a deschis o fabrică care producea piese de încălzire. În 1978, Giuseppe De’Longhi a creat De’Longhi SpA şi a început să mărească linia de producţie şi la dispozitive portabile de aer condiţionat, Pinguino, şi la prăjitoare Friggimeglio.  

În 1990, compania a început să vândă ustensile pentru procesarea cafelei, în prezent oferind o gamă de peste 150 de modele cu preţuri care pornesc de la 200 de dolari şi pot ajunge la peste 3000 de dolari.

Modelele scumpe ale produselor pentru cafea au adus companiei 767 de milioane de dolari, ceea ce înseamnă 39% din câştigurile totale.  Alte electrocasnice, precum procesoare de alimente, ceainice şi prăjitoare de pâine au adus companiei încă 37% din veniturile totale.  

Producătorul italian este în căutarea oportunităţilor de expansiune în pieţele emergente. Fabio De’Longhi, fiul lui Giuseppe, susţine că produsele pentru procesarea cafelei rămân în continuare principala forţă care propulsează compania: „Cafeaua este un produs inspiraţional, este ceva cu care se identifică o mulţime de oameni. Sunt probabil 50 de milioane de dispozitive de făcut cafea care se vând în fiecare an şi este foarte posibil ca  numărul acestora să se dubleze în următorii 10 ani. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO