Companii

Cererea masiva ii indeamna pe micii intreprinzatori sa intre in curierat, in pofida concurentei acerbe

Cererea masiva ii indeamna pe micii intreprinzatori sa intre in curierat, in pofida concurentei acerbe

Companiile mici de curierat isi extind activitatea in Europa pentru a-si creste veniturile

15.08.2008, 19:11 119

Florin Parvulescu avea 30 de ani in 2006 si cinci ani de experienta in domeniul curieratului rapid cand s-a decis sa infiinteze firma Mobius Express. Aceasta presteaza servicii de curierat rapid intern si international. "Am ales aceasta afacere deoarece domeniul de prestari servicii este unul in care nu poti da faliment in Romania", a declarat Parvulescu, directorul executiv si unul dintre actionarii firmei Mobius Express.
Inceputurile au fost simple, dupa cum declara directorul firmei, datorita experientei acumulate in trecut si partenerilor austrieci care au contribuit cu fonduri. "Ne-am strans mai multi oameni cu experienta in domeniul postei, transporturilor si curieratului. Am pus bani impreuna si am cumparat cateva masini cu care am inceput livrarea in Romania", isi aminteste Parvulescu.
Daca la inceput clientii erau neincrezatori in firmele mici de curierat, cu timpul romanii au devenit tot mai deschisi si receptivi. "Datorita concurentei, serviciile de acest fel sunt ieftine, in ciuda cresterii constante a pretului la combustibili", a declarat Parvulescu.
Firma de curierat Mobius Express are cate un centru operational in fiecare resedinta de judet si trei hub-uri mari in Bucuresti, Brasov si Cluj de unde comenzile sunt preluate si trimise la destinatie.
Dupa parerea directorului si actionarului Florin Parvulescu, minimul necesar pentru inceperea unei afaceri de curierat din punctul de vedere al infrastructurii (parc auto, depozite, logistica) este de 3 mil. euro.
Firma a pornit in 2006 cu 50 de angajati, iar in prezent in cadrul Mobius Express lucreaza peste 350 de oameni, angajati in urma intocmirii unei baze de date detaliate.
Parvulescu declara ca un pas dificil in istoria firmei a fost gasirea furnizorilor, pentru care a fost nevoie de reduceri de preturi si plata facturilor la timp.
Firma a apelat si la promovarea prin publicitate, in special prin reclamele de pe masini, uniformele curierilor, dar si cateva ziare si reviste.
"Concurenta pe piata de curierat rapid este foarte mare, exista foarte multe firme de curierat in acest moment. La inceput era mai bine, acum piata este sufocata, pretul combustibilului creste, iar noi avem aceleasi preturi", declara Parvulescu.
Cu toate acestea, orice problema a putut fi rezolvata prin castigarea increderii clientilor si prin formarea unei echipe puternice si unite, dupa cum a declarat directorul executiv al firmei.
Impreuna cu partenerii austrieci, Parvulescu a investit in doi ani de zile peste 4 milioane de euro, majoritatea fiind directionati catre marirea si imbunatatirea parcului auto si pentru achizitionarea programelor care permit controlul si localizarea coletelor in orice moment de catre clienti.
"Sumele le-am avut impreuna cu austriecii din afacerile precedente, fiecare in domeniul sau", a spus Parvulescu.
Cifra de afaceri a companiei Mobius Express pe anul 2007 a fost de 1,8 mil. euro si conform declaratiilor directorului executiv a crescut fata de 2006 cu 60%. "Pentru acest an sper la o crestere de 35% deoarece ne-am extins si in Europa si am ales personal cu multa experienta in domeniu", a adaugat Parvulescu.
Directorul mai spune ca profitul dintr-o astfel de afacere se vede abia peste trei, patru ani si ca in cadrul Mobius Express acesta a fost reinvestit.
Planurile de viitor ale actionariatului Mobius Express includ dezvoltarea pe cat posibil a firmei, "pentru ca pe viitor sa o putem vinde".
Ciprian Pulpa avea 26 de ani in 2002 cand a demarat proiectul Fastius Curier. Firma presteaza servicii de curierat rapid in Bucuresti si la nivel national fiind axati pe segmentul business - premium. "In acea perioada era vizibila necesitatea acestor servicii, avand in vedere cererea tot mai mare si numarul mic de companii existente in acel moment pe piata romaneasca de curierat rapid", declara Ciprian Pulpa, director executiv la Fastius Curier.
Totul a inceput cu un studiu de piata efectuat pe un esantion de companii din Bucuresti.
Cum acestea au raspuns in proportie de 90% ca este nevoie de o noua companie de profil deoarece la ora aceea nu exista o paleta de servicii de curierat rapid care sa acopere necesitatile pietei, Pulpa a decis sa-si incerce norocul.
"In 2002 abia daca se stia despre piata de curierat sau despre activitate in sine", isi aminteste directorul executiv. Primii clienti ai companiei au fost contactati la un targ de profil si astfel firma a inceput sa creasca.
"La inceput, este adevarat, existau companii care erau mai reticente fata de serviciile de curierat in general. Dar din momentul inceperii colaborarii, s-au convins ca le putem satisface nevoile", adauga directorul Fastius Curier.
Oferta companiei se imparte in serviciile de curierat pentru firmele din Bucuresti si cele din restul tarii. Pentru capitala, serviciile sunt impartite in functie de urgenta livrarii dorita de client: prioritar, economic sau multimesager, cu livrare in maxim doua ore, sase ore, respectiv 24 de ore, cu precizarea ca serviciul multimesager vizeaza companiile de publishing, livrand pana la 100 de unitati (reviste, invitatii, plicuri, documente). La nivel national livrarea se face in maxim 24 de ore. "Receptivitatea clientilor la servicii este de fapt cheia succesului pentru ca astfel nu avem nevoie de publicitate, calitatea produselor fiind principalul nostru mod de promovare", spune Ciprian Pulpa.
In 2007, Fastius Curier a inregistrat o cifra de afaceri de 500.000 de euro, in crestere cu 100% fata de anul precedent, conform declaratiilor directorului general. In primele cinci luni ale lui 2008 compania a inregistrat o cifra de afaceri de 400.000 de euro, iar la nivelul intregului an oficialii companiei estimeaza o cifra de afaceri de un milion de euro. "Cifrele sunt duble fata de ceea ce am realizat in 2007, dar cresterea este pe deplin justificata in contextul in care unele statistici referitoare la evolutia pietei de curierat arata ca acest domeniu va avea parte de un trend ascendent si de o crestere anuala de 20 - 30%. Acest fapt s-a datorat cererii in crestere pentru astfel de servicii, in special din partea multinationalelor care au investit in Romania si in Bucuresti", a declarat Pulpa.
In primele cinci luni ale anului, managerul companiei a anuntat o crestere sustinuta a portofoliului de clienti, precum si o crestere de 100% a serviciilor de curierat rapid pe segmentul business, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2007.
"Piata curieratului rapid pe segmentul business este inca una cu potential. Cererea de astfel de servicii este in continua crestere, iar companiile se arata tot mai interesate deoarece presiunea timpului si a deadline-urilor este tot mai mare, iar deciziile trebuie luate in cea mai mare viteza", a explicat Ciprian Pulpa.

Fastius Curier:
Primii clienti au fost contactati la un targ de profil Pentru capitala exista livrare in maxim doua, sase ore, respectiv 24 de ore
La nivel national livrarea se face in maxim 24 de ore
Cifra de afaceri in 2007 a fost de 500.000 de euro

Mobius Express:
Investitia initiala a fost de 4 milioane de euro
Sunt necesare investitii intr-un parc auto, depozite, logistica
Cifra de afaceri in 2007: 1,8 milioane de euro
Pentru 2008 se estimeaza o crestere de 35%

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO