Companii

CEDO obliga statul sa plateasca 340.000 de euro catre Parmalat pentru procesul pierdut cu European Drinks

25.02.2008, 19:17 77

Compania italiana Parmalat va primi de la guvern despagubiri de 340.000 de euro, dupa ce a castigat procesul intentat la Curtea Europeana a Drepturilor Omului de la Strasbourg (CEDO) ca urmare a promovarii unui recurs in anulare de procurorul general al Romaniei in procesul pe care compania il avea cu producatorul local European Drinks.
In 1998, Parmalat, producatorul sucurilor naturale Santal, a actionat in instanta compania European Drinks acuzand-o de concurenta neloiala si imitare frauduloasa a marcii Santal prin lansarea de catre grupul romanesc a marcii Sante. Parmalat a solicitat atunci daune morale in valoare de jumatate de milion de dolari. Dupa ce Parchetul a pronuntat sentinta definitiva in favoarea European Drinks, in 2003, compania italiana s-a adresat CEDO.
"In cauza Parmalat SPA si Parmalat Romania impotriva Romaniei, Curtea Europeana a constatat incalcarea dreptului la un proces echitabil (...), datorita nerespectarii principiului securitatii raporturilor juridice, ca urmare a admiterii unor recursuri in anulare prin care s-au casat hotarari judecatoresti definitive si irevocabile", a anuntat Ministerul Afacerilor de Externe. Totodata, Curtea a constatat si incalcarea dreptului de proprietate al Parmalat SPA. Pe langa despagubirile materiale, statul a fost obligat si la plata a 3.500 de euro pentru cheltuieli de judecata.
Sucurile Santal, primele pe segmentul de piata juice 100% din Romania, reprezinta aproximativ 92% din vanzarile realizate de subsidiara locala a Parmalat, potrivit datelor pe primele noua luni din 2007. Parmalat estima afaceri de peste 14 mil. euro in 2007 pe piata locala, in crestere fata de valoarea de 12,1 mil. euro inregistrata in anul precedent. Compania locala mai detine in portofoliu lapte sub brandul Parmalat.
European Drinks a renuntat la utilizarea marcii Sante. "Sante este inca marca noastra, dar deoarece facea subiectul unui proces, am vrut sa fim precauti si nu am mai folosit-o", a declarat pentru ZF Viorel Micula, presedintele European Drinks. Compania activeaza in prezent pe segmentul sucurilor naturale din fructe cu brandul Fruttia. Vanzarile European Drinks au ajuns la 139 mil. euro in anul 2006, in crestere cu circa 17% fata de perioada anterioara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO