Companii

Cate un hipermarket Carrefour in fiecare mare oras

29.08.2000, 00:00 94



Intrarea gigantului Carrefour pe piata romaneasca a comertului cu amanuntul, odata cu deschiderea primului hipermarket in Bucuresti, in prima jumatate a anului viitor, va fi urmata de extinderea retelei sale in toate marile orase din tara.

"Intentionam sa deschidem mai multe hipermarketuri in Bucuresti si apoi in orasele cu mai mult de 300.000 de locuitori. Romania este o piata importanta, de peste 22 milioane locuitori, si este sigur ca evolutia sa se va accelera odata cu intrarea in Uniunea Europeana si in NATO", a declarat Ziarului Financiar Francois Oliver, directorul general al Carrefour Roumanie.

Oliver a precizat ca alegerea urmatorului oras in care va fi deschis un hipermarket va fi o problema de oportunitate. In prezent, in afara de Bucuresti, sapte orase au o populatie de peste 300.000 locuitori: Brasov, Cluj, Constanta, Craiova, Galati, Iasi si Timisoara.

Investitia necesara pentru deschiderea unui hipermarket poate varia intre 20 si 40 de milioane $. Investitia facuta pentru deschiderea primului hipermarket, pe soseaua Bucuresti-Pitesti, se situeaza mai aproape de limita superioara, a precizat Francois Oliver.

Suprafata de vanzare a hipermarketului va fi de aproximativ 9.000 mp, la care se va adauga galeria comerciala, cu aproximativ 6.000 mp. Hipermarketul va avea peste 2.000 de locuri de parcare.

Practic, oferta va acoperi aproape tot necesarul de cumparaturi casnice, de la alimente si pana la imbracaminte.

"Un hipermarket inseamna o mare diversitate si o calitate importanta a produselor proaspete traditionale, ca de exemplu: brutarie, patiserie, un raion de gastronomie traditionala etc, unde totul este fabricat la fata locului.

Un hipermarket poate avea pana la 50.000 de articole. Ceea ce este important este de a avea totul sub acelasi acoperis", a spus Oliver.

Analistii pietei prevad ca, in conditiile in care puterea de cumparare nu va creste semnificativ in urmatorii doi ani, pe masura ce marii retaileri se vor extinde sau vor intra pe piata, concurenta dintre ei se va intensifica. Iar singura modalitate de a-si creste cifra de afaceri va fi, deocamdata, sa atraga segmentele de consumatori deservite de ceilalti.

Reprezentantul Carrefour in Romania a preferat sa fie retinut in comentariul solicitat in privinta concurentei. "Toate retelele de hipermarketuri sunt susceptibile de a intra pe piata romaneasca si deci de a ne fi concurenti.

Un hipermarket vizeaza toate categoriile de clienti, politica noastra fiind: numarul 1 in domeniile pret, diversitate, inovatie si servicii", a spus Oliver.

Circa 80% din marfurile alimentare vor fi obtinute de pe piata locala, iar grupul a contactat deja multi dintre viitorii furnizori. Dimensiunea firmelor furnizoare nu a fost un criteriu de selectie.

"Noi dorim sa propunem clientilor nostri romani produsele pe care le agreeaza, nu sa ne alegem furnizorii in functie de importanta lor", a spus Francois Oliver, precizand ca reprezentantii Carrefour sunt multumiti de producatorii locali gasiti pe piata.

Carrefour a deschis primul sau hipermarket in Franta, fiind de altfel inventatorul conceptului de hipermarket. Grupul Carrefour a devenit, dupa fuziunea de anul trecut cu un alt mare retailer francez - grupul Promodes, numarul 2 mondial in domeniu, dupa grupul american Wal-Mart.

Este prezent in 26 de tari, cu peste 9.000 de magazine, de diferite categorii, dintre care 700 sunt hipermarketuri. "In lume se deschide cate un hipermarket Carrefour pe saptamana", spune Francois Oliver. In 1999, grupul a avut o cifra de afaceri de aproximativ 80 miliarde euro si un numar de aproximativ 300.000 de angajati.




Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO