„În luna mai o să deschidem două magazine, la Ploieşti şi Drobeta-Turnu Severin. Până la sfârşitul anului mai avem în plan să deschidem, în afară de cele două alte opt magazine, dar depindem şi de dezvoltatori“, spune Cătălin Pozdarie, executivul român care conduce businessul Hervis în România de circa un deceniu. Din 2017 el a preluat şi conducerea businessului din Germania, unde brandul Hervis este la început de drum.
Hervis este divizia de retail sportiv a grupului austriac Spar, iar la finalul anului trecut compania avea 94 de magazine pe piaţa-mamă din Austria şi alte 116 unităţi în Slovenia, Ungaria, Cehia, Germania, Croaţia şi România. România este o piaţă importantă dat fiind că pe piaţa locală sunt 23 de magazine şi sunt planuri pentru alte zece doar în acest an. Din totalul magazinelor din România şase sunt în Bucureşti, iar restul în provincie. Capitala este de altfel principala piaţă pentru toţi retailerii din România în contextul în care aici salariul este cu 60% peste media naţională, iar rata şomajului este foarte joasă. Totuşi, decizia Hervis de a paria pe oraşele mari şi medii de provincie poate reprezenta chiar un avantaj pentru companie în contextul în care în oraşe precum Deva sau Râmnicu Vâlcea concurenţa nu este atât de mare.