♦ „Într-o piaţă globală, brandul de ţară este unul dintre cele mai importante active ale unui stat. El poate atrage investiţii, poate oferi valoare adăugată la export, poate atrage turişti sau muncitori străini bine pregătiţi“ ♦România ocupă locul 48 în lume, fiind depăşită în ceea ce priveşte valoarea brandului de ţară de Iran, Ungaria şi Pakistan.
Brandul de ţară al României valorează 178 de miliarde de dolari, cu 11% mai mult decât în 2020, arată un raport al companiei Brand Finance, firmă independentă globală de evaluare de brand. Astfel, România a urcat o poziţie în clasamentul mondial, ajungând pe locul 48, imediat după Iran, o ţară cu o imagine controversată în lume.
Topul este condus de marile puteri economice şi politice, SUA, China şi Japonia, state al căror brand de ţară valorează până la de 140 de ori mai mult decât cel al României.
Ce înseamnă asta?
„Imaginea unei anumite ţări se reflectă şi asupra brandurilor locale şi asupra economiei respective în ansamblul său. Într-o piaţă internaţională, brandul de ţară este unul dintre cele mai importante active ale unui stat. El poate atrage investiţii, poate oferi valoare adăugată la export, poate atrage turişti sau muncitori străini bine pregătiţi“, spune David Haigh, preşedinte şi CEO al Brand Finance.