Companii

Cât valorează business-ul din Piaţa Romană din Bucureşti

no title

Autor: Cristina Rosca

07.04.2012, 14:00 585

Piaţa Romană reprezintă pentru proprietarii de restaurante, hoteluri şi magazine de haine un business de 60-70 de milioane de euro anual. Spre deosebire de Calea Victoriei, care s-a specializat ca stradă de modă de lux, şi spre deosebire de Calea Moşilor, populată în principal cu farmacii şi sucursale de bănci, Piaţa Romană ar putea fi descrisă ca "unitate în diversitate".

Cel mai important jucător din zona care începe cu restaurantul McDonald's şi magazinul Miniprix, continuă până la ASE şi la hotelul Duke pentru a merge apoi până la cafenelele de pe Dorobanţi şi la barurile din piaţa Lahovari, este Academia de Studii Economice din Bucureşti.

ASE-ul are o vechime de 98 de ani, un buget de 35 de milioane de euro pe an şi şcolarizează 26.000 de studenţi. Academia are 900 de profesori şi aproape 650 de angajaţi în departamentul administrativ.

Cea mai cunoscută universitate de economie din ţară strânge anual milioane de euro din taxe de şcolarizare în principal, dar şi din alte taxe percepute studenţilor în mod secundar, de la bugetul de stat şi din fonduri europene. Deosebirea dintre ASE şi o companie oarecare este aceea că prima primeşte de la stat mai mulţi bani decât dă şi nu generează profit. Banii încasaţi sunt folosiţi pentru achitarea salariilor, pentru lucrări de întreţinere a clădirilor, pentru achiziţii şi pentru proiecte organizate în cadrul instituţiei. Citiţi mai mult despre business-ul din Piata Romană pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO