Companii

Casele de marcat de la Carrefour au batut de 43 de milioane de euro

09.10.2002, 00:00 39

Primul hypermarket Carrefour deschis in Bucuresti a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 43 de milioane de euro (1.100 de miliarde de lei), conform bilantului contabil prezentat de Ministerului Finantelor Publice pentru societatea Hiproma SA.
Hiproma estre societatea care opereaza hypermarketul Carrefour din Romania, fiind un joint venture intre Carrefour (care detine 50% din actiuni) si Hyparlo, un partener al grupului francez (care detine restul de actiuni). Hyparlo detine in acelasi timp si managementul Carrefour in Romania.
Pierderea totala inregistrata de Hiproma in aceeasi perioada a fost de aproape 5 milioane de euro (127 miliarde de lei), aceasta fiind un fapt normal in primii ani de activitate.
Oficialii Hiproma au refuzat de-a lungul timpului sa ofere date privind activitatea financiara a companiei. Acestia au precizat insa ca obiectivul de vanzari impus pentru primul an de functionare a fost atins in doar jumatate din acest timp, adica sase luni.
Si in prima jumatate a acestui an activitatea din Romania a Carrefour a inregistrat pierderi, insa doar in ceea ce priveste rezultatul financiar, respectiv cheltuielile financiare au depasit veniturile financiare.
"Pierderile inregistrate in prima jumatate a acestui an sunt strict financiare, datorate cursului de schimb, insa aceasta situatie (pierderi - n.red) nu se regaseste si in cazul activitatii noastre de baza" a declarat pentru Ziarul Financiar Andreea Mihai, marketing manager al Hiproma. Oficialul a refuzat sa ofere detalii in ceea ce priveste cifra de afaceri si profitul realizat in primul semestru al acestui an.
Grupul Hyparlo a calculat la randul sau pentru activitatea din Romania din prima jumatate a acestui an pierderi financiare de 2 milioane de euro, rezultate din acoperirea efectelor inflatiei si a fluctuatiilor de curs valutar.
"Pierderile de doua milioane de euro sunt cauzate in exclusivitate de unele reevaluari contabile, care au tinut cont de inflatie si de evolutia ratei de schimb. Grupul Hyparlo utilizeaza normele contabile internationale (IAS 29), care ne impun sa revizuim inregistrarile contabile din Romania in functie de aceste riscuri", a declarat directorul financiar al grupului, Gilles Venet, citat de Mediafax.
Potrivit acestuia, o parte din pierderile inregistrate si raportate pentru primul semestru au fost deja recuperate pana la sfarsitul lunii august. Oficialul Hyparlo a mentionat ca pierderile financiare inregistrate in intervalul mentionat nu vor afecta activitatea filialei si nici nu va determina modificari ale strategiei grupului in Romania.
In Romania, Hyparlo si Carrefour au deschis primul hypermarket in iunie 2001.Hypermarketul din Bucuresti face parte dintr-un centru comercial a carui investitie totala depaseste in prezent 50 milioane de dolari.
Complexul include o galerie comerciala, un magazin cu materiale de constructii al grupului francez Bresson - Bricostore si  o parcare de peste 2000 de locuri.
De putin timp complexul comercial opereaza si o benzinarie proprie, sub numele Carrefour, si, potrivit oficialilor, se vor mai deschide aici un cinematograf multiplex si un magazin de mobila, ceea ce va duce investitia totala 60-80 milioane de euro.
Anul viitor in Bucuresti vor fi deschise inca doua hypermarketuri Carrefour. Daca primul va fi situat in zona Orhideelor, locatia celui de-al doilea nu este inca stabilita, spun reprezentantii Hiproma.
Dupa acoperirea Bucurestiului, compania va deschide hypermarketuri Carrefour si in principalele orase ale tarii, primul pas fiind facut prin achizitionarea unui teren de peste 10 hectare la Brasov.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO