Companii

Carrefour asteapta vanzari de peste 250 mil. euro din marcile private in doi ani

Carrefour asteapta vanzari de peste 250 mil. euro din marcile private in doi ani

Patrice Lespagnol, directorul executiv al Carrefour Romania: Dezvoltarea de produse sub marca proprie reprezinta o tendinta foarte puternica in alte tari din Europa, ponderea acestora in vanzarile Carrefour variind intre 20 si 50%

17.09.2009, 18:03 168

"Obiectivul nostru este ca in urmatorii doi ani sa ajungem sacomercializam intre 3.500 si 4.000 de produse sub marca proprieCarrefour. Tot atunci ne dorim ca ponderea marcilor private sareprezinte 20% din vanzari fata de doar 6% cat este in prezent", adeclarat Arnaud Dussaix, directorul de marfuri al CarrefourRomania.

In prezent, vanzarile realizate de Carrefour sub marcile propriiNr.1, Carrefour, TeX si Bluesky se ridica la minimum 60 de milioanede euro, potrivit estimarilor ZF. Tinand insa cont de crestereavanzarilor inregistrate de filiala locala a Carrefour in primulsemestru, aceste vanzari vor fi chiar mai mari la finalul acestuian. In urma cu doar un an marcile private realizau intre 4 si 5%din vanzarile Carrefour Romania.

Reprezentantii retailerului francez realizeaza aceste estimariin special pe fondul lansarii unei noi marci proprii - Carrefour.Potrivit acestora, sub noua marca sunt realizate 1.200 de produse,atat alimentare, cat si nealimentare, din care aproximativ 500 deproduse sunt fabricate de 40 de producatori romani. Conctracteleacestora sunt incheiate pe o perioada de un an, cu posibilitatea dea reinoi parteneriatul in anul care va urma.

Dussaix a adaugat ca printre companiile romanesti care producin acest moment pentru marca privata Carrefour se numara grupulEuropean Drinks, Danone Romania, Orkla Foods Romania, ArgusConstanta, Pambac Bacau, Farmec Cluj-Napoca si Vascar Vaslui.

Mai ieftine cu 20%

"Dezvoltarea de produse sub marca proprie reprezinta o tendintafoarte puternica in alte tari din Europa, ponderea acestora invanzarile Carrefour variind intre 20 si 50%. Am ales acest momentpentru a lansa marca privata Carrefour in Romania tocmai pentru caeste un moment mai dificil", a declarat Patrice Lespagnol,directorul executiv al Carrefour Romania.

El a adaugat ca pretul de vanzare al produselor fabricate submarca privata Carrefour va fi in medie cu 20% mai mic decat alcelorlalte produse comercializate de retailerul francez pe planlocal.

"Am vrut sa lansam marca privata Carrefour acum, tocmai pentruca este criza, dar si pentru ca trebuia sa atingem un anumit numarde magazine pentru ca volumul vandut sa fie rentabil pentrufurnizori", a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing alCarrefour Romania.

Intra in reteaua Carrefour din Bulgaria, Turcia sauPolonia

Reprezentantii Carrefour sustin ca productia pentru marcaprivata Carrefour va ajuta furnizorii sa-si majoreze cifra deafaceri anul acesta, in conditiile in care majoritatea pietelor dinsectorul bunurilor de larg consum sunt in scadere.

In acelasi timp, producatorii vor avea posibilitatea de a devenifurnizori pentru lanturile Carrefour din tari ca Bulgaria, Rusia,Turcia sau Polonia, tari in care retailerul vrea sa dezvolte, deasemenea, marca privata Carrefour. "Pentru ca acest lucru sa aibaloc, trebuie ca produsul sa fie mai intai testat pentru o perioadain cadrul lanturilor noastre si sa existe cerere pentru el laexport. De aceea abia peste un an vom sti care produse vor putea fiexportate. Noi estimam insa ca aproximativ 300-400 de articoleproduse in Romania vor putea fi exportate initial", a explicatdirectorul de marfuri al Carrefour Romania.

Concureaza cu propriul brand?

Producatorii sustin ca nu se tem ca vanzarile propriilorbranduri vor fi afectate de demararea productiei de marciprivate.

Din contra, atat reprezentantii producatorului de pateuriVascar, cat si cei ai Farmec din Cluj, companii care produc pentruCarrefour, sustin ca asteapta ca acest parteneriat sa le creascaveniturile. "Asteptam o crestere de minim 5% a afacerilor in urmaacestui parteneriat. Propunerea Carrefour a venit la momentulpotrivit deoarece si noi intentionam sa demaram productia de marciprivate. Ne-am dorit ca prin acest proiect sa ne putem extinde pepietele din imprejurimi", a declarat Mirela Lupas, directorulgeneral al Farmec.

Gigantii care produc pentru Carrefour

European Drinks

  • grup de companii detinut de fratii Ioan si Viorel Micula
  • unul dintre cei mai mari producatori independeti dealimente
  • a rulat anul trecut afaceri estimate la aproape un miliard deeuro
  • branduri: Burger, Adria, Frutti Fresh sau IzvorulMinunilor

Danone Romania

  • filiala locala a producatorului francez de lactate Danone
  • cel mai mare producator de iaurturi de pe plan local
  • a rulat anul trecut afaceri de 115 milioane de euro
  • branduri: Activia, NutriDay, Danette, Cremosso si Danone

Orkla Foods Romania

  • filiala locala a producatorului norvegian Orkla
  • unul dintre marii producatori locali de margarina
  • a rulat anul trecut afaceri de peste 30 de milioane deeuro
  • branduri: Ardealul, Tomi, Unirea, Wiesana si Linco

Alti producatori

  • Aproximativ 40 de producatori romani produc in prezent pentrumarca privata Carrefour aproximativ 500 de produse.
  • Printre acestia se numara si producatorul de ulei Argus,filiala locala a producatorului de mezeluri Reinert si producatorulde panificatie Pambac Bacau, cel mai mare producator independent decosmetice de pe plan local Farmec.
  • Restul produselor sunt realizate de producatori din China,Franta, Polonia, Turcia sau Maroc.
  • In total sub marca Carrefour sunt comercializate 1.200 deproduse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO