LIVE: Acum la ZF IT Generation, Start-up Pitch: Ce planuri de dezvoltare are platforma de tip “device as a service” INKI.TECH? Cum va fi finanţată expansiunea start-up-ului? Urmăriţi o discuţie cu Liviu Huluţă, CEO al INKI.TECH
Companii

Can-Pack exportă cutii metalice în Africa

Filiala locală a grupului polonez Can-Pack, care deţine ofabrică de ambalaje din aluminiu în Bucureşti, un business maipuţin vizibil, care asigură 80-90% din cutiile de bere aleHeineken, SABMiller, Bergenbier sau Tuborg România, a avut înprimele şase luni din acest an o cifră de afaceri de 25 mil. euro,în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
"În semestrul unu compania a produs 271 milioane de cutii metalice,cu circa 8% mai multe faţă de ianuarie-iunie 2009 ", a declaratCristian Cornea, executive general manager al companiei Can-PackRomânia.
Piata românească de doze de aluminiu pentru bere se ridică la peste500 de milioane de cutii metalice, din care Can-Pack deţine aproape80%, potrivit declaraţiilor anterioare. Compania face parte dingrupul polonez Can-Pack, al cărui acţionar majoritar este companianord-americană F&P Holding, care mai deţine fabrici în Polonia,Ucraina, Slovenia, Cehia, Dubai, Franţa şi în alte ţări. "Anulacesta am început să cooperăm cu o serie de clienţi din zonaAfricii de Nord, din Tunisia, Algeria, Maroc. Este vorba deproducători locali de bere şi soft drinks. Diversificarea la exportatenuează unele inconveniente de pe piaţa românească, cum ar fifluctuaţiile de curs sau TVA (n. red. - care s-a majorat de la 19%la 24%)", a mai spus Cătălin Cornea.
Exporturile contribuie în cifra de afaceri a producătorului cucirca 26% în prezent, faţă de 20% anul trecut, când compania livraambalajele către companii din Turcia, Grecia, Moldova şi alteţări.
Anul trecut, Can-Pack a rulat o cifră de afaceri de 40 de milioanede euro şi un profit net de 120.000 de euro, potrivit declaraţiiloroficialului companiei. "Deşi marjele noastre de profit sunt destulde derizorii, avem pentru moment soluţii care să ne ţină în afaramajorărilor legate de «isteria TVA». Drama legată de aceastăcreştere a TVA rezidă totuşi în preţul la raft al produsului dinaval de noi, respectiv bere şi soft drinks, care probabil vacreşte, cel puţin temporar, influenţând astfel negativ volumele deambalaje pentru bere".

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.