Companii

Business Magazin. Cum a ajuns Adrian Rus să facă un business din vânzarea de fotolii de masaj, pornind de la 200.000 de lei şi ajungând acum la peste 43 de milioane de lei, cu magazine în România dar şi în alte opt ţări

Autor: Ioana Mihai-Andrei

08.10.2023, 15:30 809

De peste 200 de ori a crescut în 11 ani afacerea cu fotolii de masaj Komoder, de la 200.000 de lei în 2011 la 43 milioane de lei în 2022, doar pe piaţa din România. Dar reţeaua dezvoltată de antreprenorul Adrian Rus s-a extins şi la nivel european, având magazine deschise în alte opt ţări. Pentru anul în curs, previziunile se referă la un plus de 10%,  iar planurile pentru 2024 vizează o investiţie de 3,2 milioane de euro, la Cluj, pentru dezvoltarea unui spaţiu multifuncţional. Care sunt motoarele de creştere a acestui business, care a ajuns numărul unu pe nişa sa pe plan local şi ulterior la nivel european?

Sănătatea, relaxarea, starea de bine nu mai sunt, pentru mulţi dintre noi, doar simple deziderate, ci ţeluri urmărite activ, fie prin alimentaţie, sport sau terapii variate. Dovadă şi creşterea pieţei de spa şi relaxare, care a marcat, în 2022, un plus de 25%, ajungând la 37 de milioane de euro, potrivit estimărilor despreSpa.ro. În nişa fotoliilor pentru masaj s-a dezvoltat retailerul Komoder, care are şase showroomuri pe piaţa locală şi 13 în afara ţării. Iar planurile vizează deschiderea de noi magazine – deopotrivă în România şi străinătate – dar şi dezvoltarea unui spaţiu multifuncţional, de peste 5.000 de metri pătraţi într-o primă fază, împărţit între zonele de depozitare şi logistică şi cele administrative, de birouri. Proiectul va fi dezvoltat la Cluj, începând din prima parte a anului viitor, cu o investiţie estimată la 3,2 milioane de euro.

Cine ar vrea să cumpere un fotoliu de masaj? Adrian Rus este de părere că „oricine ar putea cumpăra un fotoliu de masaj, pentru că masajul a devenit o necesitate. Starea de bine şi sesiunile de relaxare sunt tot mai importante în vieţile noastre. Un fotoliu de masaj poate economisi timp şi bani pentru o familie. Se pot economisi două sau trei ore pe săptămână. Acest timp poate fi pierdut în trafic, la volan, în drum spre o clinică sau către un maseur terapeut. Un fotoliu de masaj pentru întreaga familie aduce un confort sporit şi îmbunătăţeşte calitatea vieţii”. Un astfel de fotoliu, aflat în locuinţa proprie, poate fi folosit oricând, fără a fi necesare programări sau plăţi repetitive. Adrian Rus a început aventura antreprenorială încă de pe vremea când era student: a deschis primul business - în zona de programare online - în primul an de facultate. „Plecam de la facultate când aveam ore libere şi mergeam la biroul pe îl închiriasem aproape de şcoală. Acolo, împreună cu doi colegi, lucram pentru clienţi, dezvoltam site-uri”, povesteşte Adrian Rus, fondatorul Komoder. Aceasta a fost prima experienţă de business, în zona de dezvoltare a site-urilor şi a aplicaţiilor web, ocupându-se deopotrivă de recrutarea clienţilor, dar şi de elaborarea proiectelor. „Am lucrat aşa pentru mai mulţi clienţi până în ziua când mi-am dorit să încerc un proiect propriu, în zona produselor de lux. Aşa am avut ideea unui site şi a unui brand care există şi astăzi: Komoder”.

De la an la an, cifra de afaceri a crescut constant, iar pentru un business care creşte strict organic şi nu are o infuzie de capital sau o altă finanţare, indicatorii sunt foarte buni, punctează Adrian Rus. „Vânzările au crescut an de an, au explodat în perioada de pandemie, atunci când oamenii au simţit nevoia de a compensa lipsa mişcării şi a sportului, ceea ce pentru businessul nostru a însemnat creştere.” O evoluţie accelerată a afacerii a intervenit odată cu extinderea peste hotare, dar antreprenorul nu oferă detalii în această privinţă.În primul an, în 2011, cifra de afaceri a fost de 200.000 de lei, iar în 2022 acelaşi indicator a depăşit 43 milioane de lei, doar în România; procentul de profitabilitate este de 10-12%. Pentru anul în curs, previziunile se referă la un plus de 10% faţă de rezultatele anului trecut, la nivel naţional. În ceea ce priveşte extinderea în afara ţării, Komoder a deschis deja în 2023 două showroomuri, unul la Paris, iar celălalt la Londra. Astfel, reţeaua în afara graniţelor a ajuns la 13 spaţii, ceea ce constituie obiectivul de extindere pentru Europa pe termen mediu. Firma, care are 50 de angajaţi în România şi 30 peste hotare, investeşte tot mai mult de la an la an. Parcul auto, spre exemplu, e schimbat la fiecare doi ani; în plus, 400.000 de euro constituie bugetul anual alocat parcului logistic. Iar pentru deschiderea de showroomuri sunt dedicaţi circa 500.000 de euro în fiecare an.

 

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO