Cele mai vândute 20 de mărci de ulei vegetal au cumulat anul trecut 140 de milioane de euro şi au acoperit două treimi din rulajele realizate de procesatori în retailul modern, arată datele obţinute de ZF din industria de profil.
La vârf, lupta pentru supremaţie s-a dat anul trecut între Bunica (vânzări de 20 mil. euro), marca francezilor de la Expur preluată recent de la Cargill, Unisol (18 mil. euro), Raza Soarelui (15 mil. euro) şi Floriol (13 mil. euro), mărcile susţinute de grupul de agrobusiness Bunge.
În lipsa unor bugete consistente pentru promovare şi marketing, brandurile producătorilor naţionali rămân în plan secund, singurele prezenţe în top 20 fiind cele ale mărcilor deţinute de Argus, Prutul şi Ultex.
„Uleiul vegetal de floarea-soarelui nu are mari deosebiri de calitate între producători. Diferenţa este făcută de preţurile mai mici puse pe piaţă de companiile multinaţionale, dar şi de susţinerea acestora prin promoţii şi publicitate“, a explicat Viorel Zichil, directorul general al Ulerom Vaslui, fabrică cu afaceri de 24 milioane de euro în 2012.
La sfârşitul anului trecut producătorii de ulei vegetal au ajuns să facă afaceri în retailul modern de 220 de mil. euro, ceea ce înseamnă aproximativ jumătate din valoarea totală a producţiei anuale de ulei vegetal.
Într-o industrie unde controlul fluxurilor de materie primă face diferenţa, prim-planul a fost luat anul trecut de Bunge şi de francezii de la Sofiproteol, prezenţi local prin Expur.
Americanii au intrat într-un joint-venture cu Prio Foods, iar procesatorul francez a apăsat acceleraţia prin preluarea brandurilor deţinute anterior de Cargill, companie care a renunţat la procesarea uleiului pe plan local.
Mai mult despre cele mai mari branduri de ulei aici.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels