Companii

Branduri de zeci de milioane de euro: cea mai bogată "bunică" din România face 20 de milioane de euro pe an

Branduri de zeci de milioane de euro: cea mai bogată...

Autor: Gabriel Razi

19.07.2013, 15:35 38593

Cele mai vândute 20 de mărci de ulei vegetal au cumulat anul trecut 140 de milioane de euro şi au acoperit două treimi din rulajele realizate de procesatori în retailul modern, arată datele obţinute de ZF din industria de profil.

La vârf, lupta pentru supremaţie s-a dat anul trecut între Bunica (vânzări de 20 mil. euro), mar­ca francezilor de la Expur pre­lua­tă recent de la Cargill, Uni­sol (18 mil. euro), Raza Soa­relui (15 mil. euro) şi Floriol (13 mil. euro), mărcile susţi­nu­te de grupul de agrobusiness Bunge.

În lipsa unor bugete consistente pentru pro­movare şi marketing, brandurile produ­că­to­rilor naţionali rămân în plan secund, sin­gu­rele prezenţe în top 20 fiind cele ale măr­cilor deţinute de Argus, Prutul şi Ultex.

„Uleiul vegetal de floarea-soarelui nu are mari deosebiri de calitate între produ­că­tori. Diferenţa este făcută de preţurile mai mici puse pe piaţă de companiile multi­na­ţio­nale, dar şi de susţinerea acestora prin pro­moţii şi publicitate“, a explicat Viorel Zichil, directorul general al Ulerom Vaslui, fabrică cu afaceri de 24 milioane de euro în 2012.

La sfârşitul anului trecut producătorii de ulei vegetal au ajuns să facă afaceri în re­tai­lul modern  de 220 de mil. euro, ceea ce în­seam­nă aproximativ jumătate din va­loa­rea totală a producţiei anuale de ulei vegetal.

Într-o industrie unde controlul fluxurilor de materie primă face diferenţa, prim-planul a fost luat anul trecut de Bunge şi de fran­ce­zii de la Sofiproteol, prezenţi local prin Expur.

Americanii au intrat într-un joint-ven­ture cu Prio Foods, iar procesatorul francez a apăsat acceleraţia prin preluarea brandu­ril­or deţinute anterior de Cargill, companie care a renunţat la procesarea uleiului pe plan local.

Mai mult despre cele mai mari branduri de ulei aici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO