Companii

Boromir mizeaza pe reteaua de magazine si vede stagnare

Boromir mizeaza pe reteaua de magazine si vede stagnare
13.04.2009, 00:00 519

"In primele trei luni ale acestui an am obtinut o crestere de 8% a vanzarilor la produsele long life (n.red- produse comercializate in retail) si o scadere de 10% a vanzarilor realizate pe segmentul de morarit determinata de scaderea preturilor la materia prima. Per total insa, vanzarile Boromir s-au mentinut la acelasi nivel din 2008 in primele trei luni ale acestui an", a declarat Constantin Boromiz, actionarul si directorul general al grupului Boromir.

Boromiz a adaugat ca desi pretul graului va cotinua sa scada pana la recolta din acest an, grupul nu ia in calcul reduceri de pret.
"S-ar putea ca scaderea vanzarilor sa fie chiar mai mare pe segmentul de morarit in semestrul doi decat in primele luni ale acestui an deoarece pretul graului, va continua sa scada pana la 0,37-0,38 lei in perioada recoltei", a spus Boromiz.
 
Profit operational de 8,6 mil. euro, la afaceri de 148 mil. euro
Grupul Boromir a finalizat anul trecut cu un profit operational (EBITDA) de 32 mil. lei (8,6 mil. euro) si o cifra de afaceri de aproximativ 548 mil. lei (148,8 mil euro), in crestere cu 14% in lei fata de rezultatul obtinut in 2007, de 480 mil. lei (143,8 mil. euro), sub estimarile initiale ale companiei. Reprezentantii companiei vizau pentru 2008 un plus de 25% la afacerile grupului.
"Eu ma astept sa finalizam anul acesta cu aceleasi rezultate obtinute la nivelul anului 2008, atat din punctul de vedere al vanzarilor in volum, cat si din punctul de vedere al cifrei de afaceri in lei", estimeaza actionarul producatorului de panificatie. Astfel, reprezentantul companiei estimeaza ca grupul Boromir va finaliza anul acesta cu o scadere de 10% a vanzarilor pe segmentul de morarit, un plus de 10% la vanzarile realizate prin retail (paste, cozonaci, croissante, covrigi, malai, faina etc.), stagnare a afacerilor pe segmentul de panificatie proaspata si o crestere de 30% a vanzarilor in reteaua proprie de magazine.
Boromiz spune ca bugetul de investitii din acest an pentru intregul grup nu a fost inca finalizat, dar ca intentioneaza sa investeasca cel putin 500.000 de euro anul acesta in extinderea si modernizarea propriei retele de magazine, care numara in prezent 40 de unitati.
Pan Cafe, concept inedit - cafenea, brutarie si patiserie intr-un singur spatiu
Anul trecut, producatorul a inceput modernizarea acestui lant de magazine, primele sase fiind deja finalizate sub conceptul Pan Cafe, care reuneste serviciile unei cafenele, brutarii si patiserii intr-un singur spatiu.
"Vanzarile din magazinele proprii au crescut cu 70% anul trecut fata de 2007 si au continuat sa inregistreze cresteri si in primele trei luni ale acestui an. De aceea ne gandim sa extindem anul acesta reteaua cu alte cinci unitati. Investitia necesara in deschiderea unui nou magazin va fi realizata din fonduri proprii, fiind de aproximativ 100.000 de euro pe unitate", a afirmat Boromiz.
Boromir detine in prezent magazine doar in judetele Valcea si Buzau, toate spatiile fiind cumparate. Cu toate acestea, actionarul companiei spune ca ia in considerare atat cumpararea de noi spatii, cat si inchirierea pentru a extinde reteaua. "Ne gandim sa extindem lantul de magazine si in Pitesti si Bucuresti."
Grupul Boromir, controlat de cinci actionari pesoane fizice romane, detine fabrici de paine in Buzau, Valcea, Sibiu, Medias si Deva, moara Cibin din Sibiu, moara Slobozia, doua unitati de tip Comcereal, Amylon Sibiu si Extrasib Sibiu.
Piata de panificatie, estimata la peste 1,2 mld. euro, este una dintre cele mai fragmentate segmente din industria alimentara locala, Romania fiind a doua tara din Europa, dupa Bulgaria, cu cel mai mare consum anual de paine pe cap de locuitor, circa 110 kg.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO