Companii

Bogdan Badea, Hidroelectrica: Zona de trading de energie a scăpat de orice fel de reglementare. Trebuie scurtat drumul de la producător la consumatorul final

Bogdan Badea, preşedintele directo­ratului Hidroelectrica: Este necesară o piaţă destinată marilor furnizori de energie, să scurtăm drumul de la producător la consu­matorul final. Compor­tamentele speculative nu au lipsit în această perioadă, lucru care a dus la scăderea competitivităţii economiei.

Bogdan Badea, preşedintele directo­ratului Hidroelectrica: Este necesară o piaţă destinată marilor furnizori de energie, să scurtăm drumul de la producător la consu­matorul final. Compor­tamentele speculative nu au lipsit în această perioadă, lucru care a dus la scăderea competitivităţii economiei.

Autor: Roxana Petrescu

04.11.2022, 10:30 417

♦ Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din România şi cel mai profitabil, are în derulare proiecte de energie solară de peste 400 MW, toate în stadiul de avizare ♦ Compania se concentrează exclusiv pe zona de producţie de energie verde.

Hidroelectrica, liderul pieţei locale de producţie a energiei, lucrează simultan la mai multe proiecte de energie solară, unele având şi o componentă de hidrogen.

„Pentru proiectul de 45 MW de la Tudor Vladimirescu (Brăila) suntem în faza de avi­zare. De asemenea, am aprobat construirea unor proiecte pilot pe lacurile de pe Oltul inferior, de 10 MW fiecare. Şi aici suntem în faza de avizare. Mai avem în dezvoltare alte două parcuri fotovoltaice. Unul de 300 MW pe amplasamentul fostei hidrocentrale Fă­găraş-Hoghiz (judeţul Braşov) şi unul în zo­na de Porţile de Fier 2, de circa 50 MW, plus o capacitate de producere a hidrogenului“, a spus Bogdan Badea, preşedintele directora­tului Hidroelectrica, în cadrul unei conferin­ţe organizate de Focus Energetic. Doar a­ceste investiţii ar putea depăşi 300 de mili­oane de euro, potrivit estimărilor ZF.

Tot pe partea de diversificare a portofo­liului, Badea a confirmat faptul că achiziţia CEZ Vânzare a fost oprită, informaţie pu­blicată recent de ZF. Pentru Hidroelectrica preluarea CEZ Vânzare ar fi fost un pas stra­tegic justificat în contextul în care compania este lipsită de platformele necesare pentru fur­nizarea de energie către consumatorii cas­nici. Potrivit datelor publice ale Hidroe­lec­trica, firma avea la finalul primului semestru un portofoliu de clienţi de aproape 209.500 de puncte de consum, din care peste 188.000 erau numai clienţi casnici. Numărul este cu peste 70% mai mare faţă de numărul de consuma­tori casnici din primul trimestru al anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO