Circa 16.000 de vizitatori a atras ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României de la Romexpo, unde agenţiile de turism şi-au prezentat ofertele pentru vacanţa de iarnă, dar şi sejururile pentru vara anului viitor.
„A fost un eveniment reuşit din toate punctele de vedere, reunind cererea şi oferta unui domeniu în continuă schimbare. Chiar dacă situaţia financiară generală a acestor vremuri a mai scurtat perioadele de concediu şi a diminuat bugetele alocate acestora, românii sunt în continuare în căutarea vacanţelor, iar achiziţionarea produselor turistice în regim early booking (rezervări timpurii - n.red.) a fost şi de această dată la mare căutare“, a spus Mariana Suciu, directorul general al centrului expoziţional Romexpo, unde s-a organizat târgul de turism.
Potrivit datelor prezentate, bugetul mediu alocat de vizitatorii de la târg pentru vacanţe în ţară a fost de 270-370 de euro de familie şi de 750-950 de euro de familie pentru o vacanţă în străinătate. „În ceea ce priveşte numărul celor pentru care Târgul de Turism al României a însemnat alegerea unei vacanţe, nu putem da o cifră precisă pentru că la târg se studiază pe îndelete toate ofertele, iar mulţi iau deciziile de cumpărare în zilele ulterioare încheierii evenimentului“, a spus ea.
Târgul de Turism al României, care a avut loc în perioada 14 - 17 noiembrie, a reunit peste 200 de firme din România şi din Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, India, Iordania, Israel, Italia, Turcia şi Ungaria. Mai mult de 60 dintre expozanţi au fost agenţii de turism şi peste 70 au fost oficii de turism locale, regionale şi naţionale, din ţară şi străinătate.
„Peste 20 dintre expozanţii ediţiei de toamnă a Târgului de Turism al României au fost organizaţii şi asociaţii de promovare a regiunilor turistice din România“. Au participat ca expozanţi la târg Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC), Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Asociaţia Naţională a Staţiunilor Turistice din România, Federaţia Asociaţilor de Promovare Turistică, Asociaţia Rosneau Turism, Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Maramureş şi Asociaţia pentru Dezvoltarea şi Promovarea Turismului Neamţ.
La Romexpo se organizează mai multe târguri şi evenimente. „În fiecare an Romexpo organizează peste 40 de târguri şi expoziţii din domenii variate precum: medicină, tehnică şi tehnologie, protecţia mediului, agricultură, turism şi multe altele. Dintre acestea, Târgul Internaţional de Produse şi Echipamente în domeniul Agriculturii, Horticulturii, Viticulturii şi Zootehniei - Indagra, Târgul Internaţional Bucureşti - TIB, Târgul de Turism al României, dar şi BIFE-SIM - Târgul Internaţional de Mobilă, Echipamente şi Accesorii sunt în top patru târguri organizate de către Romexpo. Acestea însumează 30% din veniturile companiei“, a spus Mariana Suciu.
Anul trecut, Romexpo a avut venituri de 10 milioane de euro, în creştere cu 15% faţă de anul anterior. Terenul centrului expoziţional Romexpo, de 328.000 de metri pătraţi, aparţine Camerei de Comerţ şi Industrie a României, acţionarul majoritar al centrului.
„Dat fiind faptul că până la sfârşitul acestui an la Romexpo vor mai avea loc târguri, concerte şi evenimente, este prematur să comunicăm de pe acum o cifră a veniturilor pentru anul 2013, dar sperăm să venim cu veşti bune la începutul anului viitor, din acest punct de vedere.“
Ea a mai precizat că „privind în ansamblu acest an, putem spune că încă trăim vremuri dificile, iar nevoile expozanţilor au devenit din ce în ce mai complexe. De asemenea, bugetele s-au redus semnificativ faţă de nivelul celor de acum cinci ani, iar noi facem eforturi pentru a găsi în permanenţă cele mai bune modalităţi de a veni în sprijinul participanţilor la târguri“. Reprezentanta Romexpo mai adaugă că încearcă să identifice cele mai bune soluţii pentru ca participarea la un târg să aibă rezultatele aşteptate de către expozanţi.
„În cadrul activităţii pe care o derulăm suntem mereu atenţi la transformările din economie, ţinem cont de sugestiile primite de la expozanţii participanţi la târguri şi astfel reuşim ca pe de o parte să îmbunătăţim evenimentele existente, iar pe de altă parte să prezentăm manifestări expoziţionale noi. De exemplu, pentru anul 2014 pregătim Romanian Nautic Expo - expoziţie internaţională de ambarcaţiuni de agrement, sportive şi de pescuit, echipamente şi accesorii.“
Anul trecut, Romexpo a atras la târgurile şi evenimentele organizate peste 300.000 de vizitatori şi peste 3.000 de expozanţi, din care aproximativ 30% străini, pe o suprafaţă închiriată totală de aproape 90.000 de metri pătraţi.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels