Companii

Bilanţul Târgului de Turism de la Romexpo: 200 de expozanţi din ţară şi din străinătate şi peste 16.000 de vizitatori

La târg românii au căutat vacanţe de 270-370 de euro de familie în destinaţii din ţară şi de 750-950 de euro de familie pentru o vacanţă în străinătate. Târgul de Turism al României, care a avut loc în perioada 14 - 17 noiembrie, a reunit peste 200 de firme din România şi din Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, India, Iordania, Israel, Italia, Turcia şi Ungaria.

La târg românii au căutat vacanţe de 270-370 de euro de familie în destinaţii din ţară şi de 750-950 de euro de familie pentru o vacanţă în străinătate. Târgul de Turism al României, care a avut loc în perioada 14 - 17 noiembrie, a reunit peste 200 de firme din România şi din Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, India, Iordania, Israel, Italia, Turcia şi Ungaria.

Autor: Mirabela Tiron

08.12.2013, 20:39 136

Circa 16.000 de vizitatori a atras ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României de la Romexpo, unde agenţiile de turism şi-au prezentat ofertele pentru vacanţa de iarnă, dar şi sejururile pentru vara anului viitor.

„A fost un eveniment reuşit din toate punc­tele de vedere, reunind cererea şi ofer­ta unui domeniu în continuă schim­ba­re. Chiar dacă situaţia financiară generală a aces­tor vremuri a mai scurtat perioadele de con­cediu şi a diminuat bugetele alocate aces­tora, românii sunt în continuare în cău­ta­rea vacanţelor, iar achiziţionarea pro­du­se­lor turistice în regim early booking (re­zer­vări timpurii - n.red.) a fost şi de această da­tă la mare căutare“, a spus Mariana Suciu, di­rectorul general al centrului ex­po­zi­ţional Romexpo, unde s-a organizat târgul de turism.

Potrivit datelor prezentate, bugetul me­diu alo­cat de vizitatorii de la târg pentru vacanţe în ţară a fost de 270-370 de euro de familie şi de 750-950 de euro de familie pentru o va­canţă în străinătate. „În ceea ce priveşte nu­mărul celor pentru care Târgul de Turism al României a însemnat ale­ge­rea unei vacanţe, nu putem da o cifră pre­cisă pen­tru că la târg se studiază pe în­de­lete toate ofertele, iar mulţi iau deciziile de cumpărare în zilele ulterioare încheierii evenimentului“, a spus ea.

Târgul de Turism al României, care a avut loc în perioada 14 - 17 noiembrie, a reu­nit peste 200 de firme din România şi din Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, India, Iordania, Israel, Italia, Turcia şi Ungaria. Mai mult de 60 dintre expozanţi au fost agenţii de turism şi peste 70 au fost ofi­cii de turism locale, regionale şi naţio­nale, din ţară şi străinătate.

„Peste 20 dintre expozanţii ediţiei de toamnă a Târgului de Turism al României au fost organizaţii şi asociaţii de promovare a regiunilor turistice din România“. Au par­ticipat  ca expozanţi la târg Asociaţia Naţio­nală de Turism Rural, Ecologic şi Cul­tu­ral  (ANTREC), Organizaţia Patro­na­lă a Turismului Balnear din România (OPTBR), Asociaţia Naţională a Sta­ţiu­ni­lor Turistice din România, Federaţia Aso­ciaţilor de Promovare Turistică, Asociaţia Rosneau Turism, Asociaţia pentru Pro­mo­va­rea şi Dezvoltarea Turismului Mara­mu­reş şi Asociaţia pentru Dezvoltarea şi Promovarea Turismului Neamţ. 

La Romexpo se organizează mai multe târ­guri şi evenimente. „În fiecare an Romexpo organizează peste 40 de târguri şi expoziţii din domenii variate precum: me­dicină, tehnică şi tehnologie, protecţia me­diului, agricultură, turism şi multe altele. Dintre acestea, Târgul Internaţional de Produse şi Echipamente în domeniul Agri­culturii, Horticulturii, Viticulturii şi Zo­oteh­niei - Indagra, Târgul Internaţional Bu­cureşti - TIB, Târgul de Turism al Ro­mâniei, dar şi BIFE-SIM - Târgul Inter­na­ţio­nal de Mobilă, Echipamente şi Accesorii sunt în top patru târguri organizate de către Rom­expo. Acestea însumează 30% din ve­ni­turile companiei“, a spus Mariana Suciu.

Anul trecut, Romexpo a avut venituri de 10 milioane de euro, în creştere cu 15% faţă de anul anterior.  Terenul cen­tru­lui expo­ziţional Romexpo, de 328.000 de metri pătraţi, aparţine Camerei de Co­merţ şi Industrie a Româ­niei, acţionarul majoritar al centrului.

„Dat fiind faptul că până la sfârşitul aces­tui an la Romexpo vor mai avea loc târ­guri, concerte şi evenimente, este pre­ma­tur să comunicăm de pe acum o cifră a ve­niturilor pentru anul 2013, dar sperăm să venim cu veşti bune la începutul anului viitor, din acest punct de vedere.“

Ea a mai precizat că „privind în an­sam­blu acest an, putem spune că încă tră­im vremuri dificile, iar nevoile ex­po­zan­ţi­lor au devenit din ce în ce mai complexe. De asemenea, bugetele s-au redus sem­ni­fi­cativ faţă de nivelul celor de acum cinci ani, iar noi facem eforturi pentru a găsi în per­manenţă cele mai bune modalităţi de a veni în sprijinul participanţilor la târ­guri“. Reprezentanta Romexpo mai adau­gă că încearcă să identifice cele mai bune soluţii pentru ca participarea la un târg să aibă rezultatele aşteptate de către expozanţi.

„În cadrul activităţii pe care o deru­lăm suntem mereu atenţi la transfor­mă­ri­le din economie, ţinem cont de sugestiile pri­mite de la expozanţii participanţi la târguri şi astfel reuşim ca pe de o parte să îmbunătăţim evenimentele existente, iar pe de altă parte să prezentăm manifestări expoziţionale noi. De exemplu, pentru anul 2014 pregătim Romanian Nautic Expo - expoziţie internaţională de ambar­ca­ţiuni de agrement, sportive şi de pes­cuit, echipamente şi accesorii.“

Anul trecut, Romexpo a atras la târ­gurile şi evenimentele organizate peste 300.000 de vizitatori şi peste 3.000 de ex­po­zanţi, din care aproximativ 30% stră­ini, pe o suprafaţă închiriată totală de aproa­pe 90.000 de metri pătraţi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO