Companii

Bilanţul anului 2023. Adrian Ariciu, Metro România: Schimbările legislative şi fiscale au introdus un grad de precauţie în mediul de afaceri românesc. Companiile au devenit mai prudente şi mai selective

Adrian Ariciu, CEO al Metro România: În 2023, am observat un comportament mai prudent în rândul românilor, caracterizat de o scădere uşoară a consumului în anumite categorii, în special cele nealimentare. În schimb, sectorul alimentar şi cel al băuturilor au păstrat un nivel relativ stabil de cerere.

Adrian Ariciu, CEO al Metro România: În 2023, am observat un comportament mai prudent în rândul românilor, caracterizat de o scădere uşoară a consumului în anumite categorii, în special cele nealimentare. În schimb, sectorul alimentar şi cel al băuturilor au păstrat un nivel relativ stabil de cerere.

Autor: Cristina Roşca

20.12.2023, 17:30 85

Metro este activ pe segmentul cash&carry, adică se adresează companiilor, nu clienţilor finali, având local o reţea de 30 de magazine Astfel, comerciantul ia la prima mână pulsul mediului de business Metro România a obţinut anul trecut afaceri de 9,3 mld. lei, cu 28% mai mari decât în 2021 Este al doilea cel mai alert ritm de creştere din comerţul modern şi este un avans like for like, dat fiind că grupul nu a deschis magazine noi.

Anul 2023 a fost marcat de o serie de evenimente semnificative atât la nivel internaţional, cât şi naţional, evenimente ce şi-au pus amprenta asupra mediului de afaceri, dar şi a consumatorilor finali, afirmă Adrian Ariciu, CEO al Metro România, unul dintre cei mai importanţi actori din comerţul autohton.

„Pe plan naţional, am fost martori la schimbări legislative şi fiscale semnificative, care au introdus un grad de precauţie în mediul de afaceri românesc. Aceste schimbări au avut un impact direct asupra modului în care afacerile planifică şi implementează iniţiativele lor, determinând o abordare mai prudentă şi mai selectivă“, afirmă executivul român.

Pe plan internaţional, incertitudinea geopolitică şi cea economică au continuat să domine peisajul, provocând preocupări substanţiale pentru afaceri la nivel global. Aceste provocări au fost reflectate în modul în care companiile au operat şi s-au adaptat la condiţiile schimbătoare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO