Companii

Best Western: incasarile au crescut cu 10%, dar nu ne-am extins

28.01.2005, 00:00 21

Hotelurile din reteaua Best Western a realizat anul trecut o crestere medie cu 10% a gradului de ocupare si a incasarilor totale, a spus Malin Malineanu, coordonatorul retelei Best Wee3stern din Romania.
"Hotelurile Best Western se afla in proprietate privata si sunt operate independent, astfel ca cifra de afaceri se raporteaza la nivelul fiecarei entitati. La nivel global, gradul de ocupare a crescut cu pana la 10%, inregistrandu-se si o crestere comparabila a incasarilor", a spus Malineanu.
Astfel cele sapte hoteluri din cadrul lantului au realizat anul trecut o cifra de afaceri totala de circa 11-12 milioane de euro. Best Western este la ora actuala cea mai extinsa retea hoteliera straina de pe piata romaneasca si singura care a afiliat hoteluri in orasele de provincie.
Reteaua a anuntat anul trecut ca va mai afilia doua hoteluri in Iasi, respectiv Galati, insa contractele nu s-au finalizat anul trecut, urmand sa fie incheiate anul acesta. Astfel, numarul de hoteluri a ramas constant anul trecut, la sapte.
Reteaua Best Western din Romania include hotelurile Parc din Bucuresti, Balvanyos din Balvanyos-Covasna, Savoy din Mamaia, Central din Arad, Topaz din Cluj, Ambassador din Timisoara si hotelul Bucovina din Gura Humorului. In total, cele sapte unitati insumeaza aproximativ 740 de camere, clasificate la categoria de trei si patru stele.
Ultimele hoteluri incluse in lant au fost Ambassador din Timisoara, clasificat la patru stele, Topaz din Cluj, de trei stele, care au incheiat contractele cu lantul international in septembrie anul trecut.
Best Western este la ora actuala singurul lant hotelier international care este prezent pe piata din afara Bucurestiului.
Malineanu spune ca segmentul de trei stele va fi cel care va atrage cel mai mult interesul retelelor internationale.
"Segmentul de 3 stele si 3 stele superior va continua sa fie cel mai lucrativ, iar sosirea noilor lanturi hoteliere, sau mai bine zis aducerea lor de catre operatorii hotelieri - avizi de formule de a iesi din anonimat - nu face decat sa intareasca aceasta parere", a mai spus Malineanu.
Howard Johnson, unul din principalii competitori al lantului Best Western in Romania, a anuntat la inceputul acestui an ca intentioneaza sa-si extinda reteaua in toata tara prin afilierea a inca opt hoteluri in urmatorii sase ani. Deocamdata exista un singur hotel Howard Johnson in Romania, fostul Dorobanti din Bucuresti.
Tot mai multe lanturi internationale isi anunta intentia de a se extinde pe piata romaneasca, atat in capitala cat si in provincie. In acelasi timp, nevoia de marketing global a hotelurilor independente ii face pe tot mai multi proprietari sa evalueze posibilitatea afilierii.
 "Vizibilitatea, distributia si in general expunerea mondiala au devenit principalele prioritati ale hotelurilor din Romania in general si din Bucuresti in special, intr-o piata care desi optimista si in crestere devine din ce in ce mai selectiva si deci mai dura. Astfel, ca sansele unui hotel de a realiza singur performantele cerute astazi de nevoia de supravietuire si progres intr-o piata profund concurentiala sunt incerte", a mai spus Malineau.
Alte retele care si-au anuntat intentia de a se extinde in perioada urmatoare sunt Golden Tulip, Accor (cu marca Ibis) si NH Hoteles.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO