Companii

Bergenbier urca vanzarile Interbrew cu 34% in primul trimestru

17.05.2006, 00:00 19

Compania Interbrew Romania, filiala liderului mondial de pe piata berii InBev, producatorul Stella Artois si Bergenbier, a inregistrat in primul trimestru din acest an o crestere de 34% a vanzarilor fata de aceeasi perioada din 2005.

Ritmul de crestere din Romania este de peste sase ori mai mare decat rata inregistrata de InBev la nivel mondial. Potrivit raportului grupului belgian, InBev a incheiat primul trimestru al acestui an cu o crestere a volumelor vandute de 5,4% la nivel mondial, in timp ce vanzarile din Europa Centrala si de Est au crescut cu doar 3,7%, in principal din cauza temperaturilor scazute din Rusia si Ucraina.

"Anul 2006 a inceput foarte bine pentru Interbrew Romania, dupa primul trimestru am inregistrat cresteri relevante cu toate marcile noastre", a declarat Mihai Ghyka, director general al Interbrew Romania.

Potrivit directorului general al Interbrew, Bergenbier a continuat sa fie principalul factor de crestere pentru companie.

"Vanzarile Bergenbier au crescut in primul trimestru din acest an cu 49% fata de aceeasi perioada din 2005", a precizat Mihai Ghyka.

Cota de piata a Interbrew a ajuns la 21,8% dupa primele trei luni din an, fata de 21,5% la sfarsitul lui 2005.

Pe segmentul berii la PET compania a inregistrat o crestere de 4% la nivel de cota de piata prin brandurile Bergenbier Q-Pack si Noroc, ajungand la o cota de piata de 18,7% potrivit MEMRB, citata de Interbrew.

Pentru a-si intari pozitia pe acest segment, Interbrew a lansat in urma cu o luna un nou brand, Lowenbrau, care ar putea ajunge la o cota de piata de 3-5% pe segmentul berii la PET. Potrivit repezentantilor companiei, Lowenbrau va reprezenta la sfarsitul acestui an circa 15% din berea la PET vanduta de Interbrew pe piata locala.

Romania este prima tara din Europa care a primit acceptul de a produce Lowenbrau local, la fel cum s-a intamplat si in cazul Beck''s. In Germania, dar si in celelalte peste 50 de tari in care este comercializata, Lowenbrau nu este disponibila la PET, ci doar in ambalaj de sticla si can (cutie).

Anul acesta, Interbrew a finalizat o investitie de sapte milioane de euro pentru achizitia unei linii de imbuteliere a berii in recipiente PET, la fabrica din Ploiesti. Linia are o capacitate de 18.000 de sticle de doi litri pe ora.

Interbrew a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro, in crestere cu 35% fata de 2004, in conditiile in care volumul vanzarilor a crescut cu 18%, pana la 2,6 milioane hectolitri.

Valoarea investitiilor realizate de Interbrew in Romania depaseste 150 de milioane de euro si a vizat consolidarea marcilor pe care le produce local, Stella Artois, Beck''s, Bergenbier, Noroc si Lowenbrau. Alaturi de acestea, Interbrew importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.

In primul trimestru al acestui an Asociatia Berarii Romaniei, care detine 70% din piata berii si grupeaza companiile Brau Union, Interbrew, URBB si Ursus Breweries, a anuntat o crestere a vanzarilor de 16%, fata de aceeasi perioada din 2005. Cele patru companii au vandut in primele luni ale anului peste 1,8 milioane de hectolitri de bere, luna februarie reprezentand un varf de vanzari, cu o crestere de 28% fata de februarie 2005.

Consumul de bere a crescut anul trecut cu 4,7% pana la 15,2 milioane de hectolitri, pe baza cresterii cu 43,5% a vanzarilor de bere la PET, fata de 2004.

In urma acestei evolutii, berea la PET detinea la sfarsitul anului trecut mai mult de o treime din piata.

Cresterea consumului pe segmentul berii la PET, cumulata cu o scadere a vanzarilor de bere la sticla si la cutie si cu o evolutie constanta a berii la halba determina ca valoarea pietei sa ramana in jurul valorii de 600 de milioane de euro, la fel ca in 2004.

Cei mai importanti jucatori din piata sunt Brau Union, Ursus Breweries, Interbrew, European Drinks, URBB si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO