Companii

Articolele sport castiga, Hugo Boss scade

08.11.2002, 00:00 14

Rezultatele peste asteptari anuntate de Puma, compania din sectorul productiei de articole sport, pe trimestrul trei al acestui an, arata ca aceasta continua sa conduca pe piata articolelor sport.
Rezultatele Puma au contrastat cu cele ale firmei Hugo Boss, care intampina probleme din cauza climatului sumbru al pietei de consum.
Puma, ale carei articole de incaltaminte si accesorii sunt foarte cautate pe piata articolelor de sport, aflata in plina expansiune dar care este in acelasi timp si foarte instabila, a inregistrat o crestere de 72,7% a profitului brut, pana la 48,6 milioane de euro, volumul vanzarilor crescand cu 48% pana la 292 milioane de euro.
Puternicele pefromante ale pietei europene, in special pe segmentul productiei de incaltaminte sport, au fost cele care au determinat cresterea remarcabila inregistrata de companie in acest an. Rezervele de cereri, un indicator cheie al viitoarelor vanzari, au crescut cu 60% pana la 501 milioane de euro, cel mai inalt nivel de pana acum, sprijinind asteptarile companiei legate de continuarea tendintei de crestere. Puma a majorat in mod repetat estimarile pentru anul 2002 si se asteapta ca vanzarile pe intregul an sa creasca cu aproape 50%.
Adidas, compania rivala a Puma, inregistreaza un ritm mai lent de crestere. Analistii se asteapta ca aceasta companie, mult mai dezvoltata, sa raporteze o crestere a profitului brut de aproximativ 9% pana la 208 milioane de euro, si vanzarile sa se situeze in jurul a 1,8 miliarde de euro.
Spre deosebire de producatorii de articole sport, Hugo Boss a fost afectata de climatul sumbru al pietei de consum din Germania, inclusiv din sectorul bancar, care reprezinta o importanta baza de clienti pentru tipul de costume pentru care Hugo Boss este renumita.
Profiul inregistrat de Hugo Boss pe trimestrul trei a scazut cu 15% pana la 52,3 milioane de euro, pe fondul declinului vanzarilor cu 3% pana la 376,5 milioane de euro. Vanzarile de pe principalele piete germane si americane au fost extrem de reduse, scazand cu 12% pana la 84 milioane de euro, si respectiv 8% pana la 68 milioane de euro.
Conditiile grele de pe piata au obligat compania Hugo Boss, sa emita doua avertismente legate de profit pana acum in acest an, desi compania a anuntat ca inca se asteapta sa atinga tinta legata de volumul vanzarilor pe acest an, tinta ce a fost redusa, cat si tinta legata de castiguri. Compania a fost de asemenea afectata de volumul redus al vanzarilor de articole destinate femeilor, departament pe care intentioneaza sa-l restructureze pana la mijlocul anului 2003.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO