Companii

Apemin Tusnad: vanzari de 6 mil. euro si profit in crestere cu 150%

31.07.2007, 17:35 31

Apemin Tusnad, imbuteliatorul apei minerale Tusnad, a realizat o cifra de afaceri de aproape 6 mil. euro pe primul semestru, in crestere cu 35% in lei fata de aceeasi perioada din 2006.
Profitul brut al companiei a crescut cu 150% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la aproape 3 mil. lei (0,9 mil. euro), potrivit datelor Apemin Tusnad.
Compania, prezenta pe piata cu apa minerala Tusnad, apa de izvor Izvorul Zanelor si apa de masa Izvorul Ascuns, estimeaza vanzari de 15 mil. euro pentru acest an, in crestere cu aproape 70% fata de 2006.
Apa minerala Tusnad, cel mai puternic brand din portofoliul companiei, aduce 75% din volumul acesteia de vanzari, in timp ce Izvorul Ascuns detine 19%, iar "Izvorul Zanelor" restul de 6% din vanzarile in volum.
Producatorul a pus in functiune in acest an o linie noua de imbuteliere, care i-a triplat capacitatea de productie de la Tusnad.
Investitiile companiei demarate anul trecut au ajuns recent la 6,5 mil. euro, proiectul incluzand constructia unei cladiri de birouri, achizitia unei linii de imbuteliere cu o capacitate de 24.000 de litri pe ora si a unei instalatii de preparare a bauturilor racoritoare.
Apemin Tusnad detine in prezent doua linii de imbuteliere a apei minerale, cu o capacitate totala de 42.000 de litri pe ora.
"Sursele de finantare au fost in proportie de 60% credite bancare, restul fiind reprezentat de fonduri proprii si, intr-o mica proportie, credite de la furnizori", a precizat Gyarfas Kurko, directorul general al Apemin Tusnad.
Imbuteliatorul are planificata intrarea pe segmentul sucurilor, prin dezvoltarea propriului brand sau prin parteneriate cu producatori straini vizand doar distributia produselor.
Apemin Tusnad a imbuteliat anul trecut aproximativ 61 de milioane de litri in total si estimeaza vanzari de 90 mil. litri de apa pentru 2007. Investitiile in cresterea capacitatii de productie vor duce numarul angajatilor companiei la 200 pana la finele anului, fata de 143 la sfarsitul lui 2006.
Pe partea de distributie, Kurko estimeaza investitii de 3 mil. euro pana la finele anului, intr-un proiect demarat in 2006.
Apemin Tusnad a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 8,8 mil. euro in 2006, in crestere cu aproximativ 33% fata de anul anterior.
Compania si-a dublat anul trecut profitul net, pana la 0,5 mil. euro, fata de 0,2 mil. euro in 2005.
Apemin Tusnad este detinuta de investitori romani, printre acestia numarandu-se Gyarfas Kurko si proprietarul Perla Harghitei (din care s-a desprins in anul 1999), Armad Kurko.
Pe piata apei minerale, estimata la 1,1 mld. litri si peste 300 mil. euro (date din 2006), cei mai mari jucatori sunt grupul Romaqua, Coca-Cola HBC, European Drinks, Perla Harghitei si Apemin Tusnad. Consumul de apa minerala in Romania este inca departe de media europeana, ceea ce demonstreaza potentialul de crestere al pietei pe termen lung. In tari mai dezvoltate din vestul Europei, consumul ajunge si la 200 de litri pe cap de locuitor, de peste 4 ori mai mare fata de media de pe piata locala.
Sezonul cald prelungit din acest an ar putea duce vanzarile celor mai mari jucatori de pe piata bauturilor racoritoare la peste un miliard de euro in acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO