Companii

Anvelopele premium maresc vanzarile Goodyear in Romania

05.05.2003, 00:00 34

Producatorul american de anvelope Goodyear estimeaza o crestere cu peste 20% a vanzarilor sale pe piata romaneasca in acest an. Anul trecut, cifra de afaceri a grupului in Romania a depasit 20 de milioane de euro.
"La baza cresterii activitatii noastre pe piata romaneasca se vor afla marcile premium (cu performante ridicate si implicit preturi mai mari - n. red) de cauciucuri pe care le vindem - Dunlop si Goodyear", a declarat Razvan Bosomoiu, director de marketing al Goodyear Romania.
Potrivit acestuia, piata romaneasca a cauciucurilor este in prezent faza de maturizare, fiind vizibila orientarea consumatorilor catre produse de calitate.
"Exista insa in continuare o lipsa de cultura in Romania in privinta cauciucurilor cu care trebuie echipat automobilul.
Este normal ca piata sa fie dominata de produsele ieftine, mai slabe calitativ, avand in vedere puterea de cumparare redusa a populatiei. Cu toate acestea, am vazut automobile scumpe dotate cu cauciucuri de o calitate foarte scazuta, ceea ce arata destul de clar lipsa de cultura in acest domeniu", adauga Bosomoiu.
Din cele peste doua milioane de cauciucuri care se vand anual in Romania, produsele premium reprezinta mai putin de un sfert, in timp ce in Europa de Vest ponderea acestora depaseste 50%-55%.
aa‚¬oSegmentul marcilor premium a cunoscut si in primele luni ale acestui an o crestere importanta pe piata romaneasca. Aceasta vine ca o urmare fireasca a evolutiei bune pe care au avut-o importurile de automobile noi, pentru ca fiecare masina noua cumparata are nevoie la anumite intervale de timp de cauciucuri noi", crede Razvan Bosomoiu, director de marketing la Goodyear Romania.
Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), importurile de automobile au crescut continuu in ultimii ani. Daca in 1998 se vindeau putin peste 18.000 de automobile, patru ani mai tarziu, in 2002, valoarea a ajuns la aproape 45.000 de unitati, in conditiile in care pe ansamblu piata a scazut de la 140.000 la 110.000 de unitati.
"Segmentele de masini din clasa medie si superioara au mers la randul lor foarte bine in Romania, precum si noile segmente aparute precum cel al SUV-urilor (automobile de teren insa cu dimensiuni si calitati apropiate de cele ale automobilelor de oras - n.red) ", adauga Bosomoiu.
Tocmai posesoriide SUV-uri sunt urmatoarea tinta a companiei americane care a lansat pe piata din Europa o noua anvelopa, destinata autovehiculelor 4x4, care poate fi folosita tot timpul anului, indiferent de conditiile meteo: Wrangler HP All Weather 4x4.
"89% din posesorii de astfel de masini vor de la caucurile cu care este echipata masina lor sa aiba performante bune in orice anotimp si sa fie nevoiti sa foloseasca anvelope speciale pentru vara si pentru iarna", crede Bosomoiu.

Intrecerea intre anvelope
Principalul concurent al Goodyear pe piata romaneasca este producatorul francez Michelin, care a cumparat in anul 2001 doua fabrici detinute de grupul Tofan. La fel ca si la nivel european, grupul Continental este la randul sau prezent in Romania, unde desfasoara activitati de productie la Timisoara. Continental detine aici o fabrica in care a investit 100 de milioane de euro. Cea mai mare parte a productiei realizata in Romania este destinata insa exportului. Alti producatori internationali precum grupul Bridgestone sau cel italian Pirelli sunt prezenti pe piata locala prin importatori.
Goodyear, unul dintre cei mai mari producatori de anvelope din lume, este prezent pe piata romaneasca de 15 ani. In 1996, compania a inaugurat si un birou de reprezentanta, in care nu s-au desfasurat activitati comerciale, ci numai activitati legate de marketing si promovarea produselor Goodyear. Producatorul american a decis de la inceputul acestui an sa infiinteze pe piata romaneasca o companie care se va ocupa exclusiv de reprezentarea locala a marcilor pe care grupul Goodyear le importa (Goodyear, Dunlop, Fulda, Debica si Sava). ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO