♦ Diami a finalizat două proiecte pe fonduri europene pentru modernizarea fermei şi a fabricii, o investiţie de 2,7 mil. euro cu fonduri europene
Compania Teletext, care deţine brandul de lactate Diami, controlată de antreprenorul Mitru Crişan, va aduce 13 nepalezi pentru a acoperi deficitul de forţă de muncă, în prima serie vin şapte angajaţi din Nepal, tractorişti calificaţi şi oameni pentru irigaţii.
„Pe timp de vară un tractorist câştigă la noi 4.500 de lei net, am căutat oameni, dar nu mai găsim pentru că nu mai există practic această meserie. Nicio şcoală nu mai formează tractorişti. Am dat anunţuri, dar nu vine nimeni. Aducem pentru început patru tractorişti din Nepal“, a spus pentru ZF Mitru Crişan, proprietarul companiei. Teletext, care operează brandul propriu Diami şi care a ajuns la 180 de angajaţi pe plan local, produce iaurturi, smântână, brânzeturi într-o fabrică din Slobozia (judeţul Ialomiţa) şi concurează pe rafturile magazinelor cu companii precum Albalact, Danone, FrieslandCampina şi Covalact. România a pierdut cel mai mult în ultimii 15 ani forţă de muncă cu putere de muncă fizică, meseriaşii sunt tot mai greu de găsit, iar în acest context tot mai multe companii importă forţă de muncă din Asia.