Companii

Antoine de Saint-Affrique, Unilever: Romania este un bun exportator de manageri

Antoine de Saint-Affrique, Unilever: Romania este un bun exportator de manageri

Antoine de Saint-Affrique, vicepresedinte al Unilever pentru Europa Centrala si de Est: Nu ma tem in acest moment de cresterea costurilor pe piata romaneasca, pentru ca ritmul este inferior celui inregistrat de rezultatele noastre pe piata, insa ar fi benefica o mai mare predictibilitate a mediului din Romania.

27.09.2007, 14:33 100

Pe langa locatia strategica la nivel de productie, Unilever vede in Romania si potentialul de recrutare a managerilor potriviti pentru alte subsidiare ale companiei.
"Romania are multe asset-uri importante: marimea pietei, trendul crescator al consumului, oamenii si - nu in ultimul rand - intr-o lume a schimburilor comerciale, pozitia geografica a Romaniei este foarte valoroasa", spune Antoine de Saint-Affrique.
In acest an, Unilever South&Central Europe a trimis doi manageri din Romania in filiala din Olanda. Oana Davidoglu, care s-a alaturat companiei in anul 1998, este in prezent brand building manager pentru mai multe tari din Europa, in cadrul subsidiarei Unilever Olanda. In aceeasi locatie a fost transferat, tot in 2007, managerul pe finance&IT al companiei, Razvan Munteanu, fiind in prezent pe pozitia de performance manager pe Europa.
"Conduc operatiunile Unilever in 23 de tari din Europa Centrala si de Est, piete pe care compania noastra are in prezent cinci presedinti regionali. Singura tara in care avem un presedinte de aceeasi nationalitate este Romania, ceea ce cred ca spune multe despre potentialul pietei de a da oameni buni", completeaza Antoine de Saint-Affrique, referindu-se la Alexandra Gatej, presedintele Unilever South Central Europe.
Vicepresedintele Unilever spune ca zona Balcanilor aduce cresteri importante companiei, datorita pietelor emergente cu potential ridicat de dezvoltare precum Romania si Bulgaria.
"In ultimii 2-3 ani, Romania s-a numarat printre primele doua piete europene care ne-au adus cele mai mari ritmuri de crestere", precizeaza Antoine de Saint-Affrique. Printre cele mai performante piete ale Unilever, ca ritm de crestrere a vanzarilor, se numara si Rusia si Ucraina.
Anul trecut, valoarea afacerilor Unilever South Central Europe (USCE) pe piata locala a crescut cu 18% fata de 2006, pana la 163 mil. euro. Vanzarile pe piata romaneasca reprezinta, in prezent, aproximativ 70% din cifra de afaceri a USCE, Romania fiind cea mai mare piata din regiunea Balcanilor, ca numar de consumatori.
"Nu pot da detalii despre planul de investitii pe termen scurt in Romania, insa nu intrevad inca momentul in care piata ar ajunge la maturitate", afirma Antoine de Saint-Affrique.
Anul trecut, Unilever a inceput procesul de reorganizare a activitatilor de productie in Romania, prin mutarea facilitatilor de productie a margarinei de la Targu Mures si a unitatii de productie pentru supe concentrate si condimente de la Otopeni pe platforma industriala din Ploiesti. Proiectul a inclus constructia unei fabrici de produse alimentare in locatia in care Unilever detine din 1995 o fabrica de detergenti. Potrivit reprezentantilor companiei, 30% dintre angajatii celor doua fabrici transferate au decis sa se relocheze odata cu mutarea productiei, 80% dintre acestia fiind angajati pe pozitii manageriale. In acest an, compania a transferat la Ploiesti alte facilitati de productie, in urma deciziei de a reloca fabrica de margarina din Bulgaria.
"In regiune, intotdeauna am vazut integrarea noilor state membre in UE ca o mare oportunitate pentru businessul nostru. Integrarea inseamna continuarea cresterii puterii de cumparare pe termen lung, imbunatatirea infrastructurii si multe alte oportunitati pentru consumatori. In Romania, integrarea a fost unul dintre factorii care au determinat extinderea capacitatilor noastre de productie din Ploiesti", afirma vicepresedintele Unilever pe Europa Centrala si de Est.
Fabricile Unilever din Europa Centrala si de Est sunt localizate in Polonia, Cehia, Ungaria, Romania si Rusia, de unde sunt aprovizionate si piete din Europa de Vest.
"Nu ma tem in acest moment de cresterea costurilor pe piata romaneasca, pentru ca ritmul este inferior celui inregistrat de rezultatele noastre pe piata, insa ar fi benefica o mai mare predictibilitate a mediului din Romania", declara Antoine de Saint-Affrique.
Unul dintre lucrurile care ar trebui imbunatatite pe piata locala este comunicarea dintre autoritati si mediul de afaceri, in conditiile unor modificari frecvente ale legislatiei si evolutiei rapide a economiei, este de parere managerul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO