Companii

Andreea Iftimie, Chocolate The Tanning Bar: Pentru a fi un bun general trebuie mai intai sa fii un bun soldat!

Andreea Iftimie, Chocolate The Tanning Bar: Pentru a fi un bun general trebuie mai intai sa fii un bun soldat!

Andreea Iftimie, managing partner al salonului de bronzare Chocolate Bar: "Sunt convinsa ca dezvoltarea profesionala implica obligatoriu o experienta ca angajat in primul rand. Trebuie sa faci parte dintr-o structura, sa fii plasat pe diferite trepte ale ierarhiei, sa inveti sa primesti ordine si sa le executi, aceste lucruri asigurand o baza foarte solida, rigoare, disciplina si o viziune de ansamblu benefica in conducerea si expansiunea propriei afaceri."

24.04.2008, 21:59 242

"Antreprenoriatul este ca saltul cu parasuta, nu trebuie sa te gandesti prea mult ca altfel nu mai sari! Nu este bine sa ai temeri, sau cel putin sa le constientizezi, deoarece acestea iti pot paraliza capacitatea de actiune", a declarat Andreea Iftimie, managing partner al salonului de bronzare Chocolate Bar deschis in Bucuresti.
Cu o investitie initiala de peste 200.000 de euro, banii alocati achizitionarii de echipamente, amenajarii si instalarii unei retele de electricitate care sa poata sustine mai multe solarii aflate in functiune, Andreea Iftimie a deschis la varsta de 27 de ani un centru de bronzare, o cafenea si o ciocolaterie, toate trei in aceeasi unitate. Marja de profit estimata este de 35%, iar cifra de afaceri anticipata in primul an de functionare se ridica la 100.000 de euro.
Andreea Iftimie spune ca teama de esec trebuie invinsa prin sustinerea ideii de succes, indiferent de obstacolele ce intervin in demararea si dezvoltarea afacerii.
"Gustul libertatii decizionale si al independentei financiare creeaza dependenta, acesta fiind unul dintre motivele pentru care oamenii intra in antreprenoriat. Odata intrat in domeniul afacerilor se intampla ca uneori sa iti doresti sa renunti la responsabilitatea mare pe care o ai, sa lasi jos greutatea de pe umeri si sa zburzi", a precizat ea.
In opinia ei sa fii patron inseamna sa ai o viziune despre o modalitate prin care sa creezi valoare pentru oameni si prin acest lucru sa fii rasplatit atat financiar cat si cu satisfactia de a lasa amprenta pe un proiect.
Diferenta dintre un patron si un angajat se traduce prin gradul diferit de responsabilitate, in primul caz fiind mult mai mare decat in cel de-al doilea.
"Nu poti fi un bun general daca nu esti mai intai un bun soldat. Sunt convinsa ca dezvoltarea profesionala implica obligatoriu o experienta ca angajat in primul rand. Trebuie sa faci parte dintr-o structura, sa fii plasat pe diferite trepte ale ierarhiei, sa inveti sa primesti ordine si sa le executi, aceste lucruri asigurand o baza foarte solida, rigoare, disciplina si o viziune de ansamblu foarte benefica in conducerea si expansiunea propriei afaceri", a explicat ea.
Fondatoarea centrului de bronzare mai adauga faptul ca angajatul se detaseaza de la problemele de munca, dupa ce a terminat programul de lucru, in timp ce patronul este de cele mai multe ori conectat in permanenta la afacerea sa.
"Am ales inca din timpul studiilor medicale pe care le-am urmat, sa ma implic intr-un domeniu conex care imi va permite sa contribui la infrumusetarea vietii oamenilor atat prin salonul de epilare definitiva Coquette cat si prin centrul de bronzare", a spus ea. Andreea Iftimie mai precizeaza ca domeniul in care a investit a fost cel care a atras-o atat pe ea cat si pe asociatul ei.
Fondatoarea Chocolate The Tanning Bar are "antecedente" in antreprenoriat inca din studentie, cand si-a deschis un boutique de cadouri si obiecte decorative pentru interior.
"Experienta primului angajat am avut-o in timpul penultimului an de facultate, cand am deschis acel boutique si a trebuit sa gasesc un angajat, care face si astazi parte din echipa noastra", a spus ea.
Angajarile s-au facut prin recomandari la centrul de bronzare, de cafenea ocupandu-se persoane cu experienta de peste cinci ani, pregatiti la scoli de barista (pregatesc persoanal specializat in prepararea cafelei). In prezent sunt patru angajati in companie.
Principala dificultate pe care a intampinat-o alaturi de asociatul ei a fost reprezentata de gasirea unui spatiu central adecvat, ceea ce a amanat inaugurarea salonului Chocolate The Tanning Bar pana in decembrie anul trecut. "Gasirea unui spatiu ultracentral si frecventat pietonal, la un pret optim, a fost primul pas si cel mai greu de realizat. Am propus sa aducem pe langa un centru de bronzare, o cafenea si o ciocolaterie in acelasi spatiu", a spus ea.
Experienta necesara pentru consolidarea afacerii a obtinut-o prin vizitarea celor mai importante targuri de profil din lume, precum Solaria de la Koln, si prin participarea la diferite traininguri organizate de companiile producatoare de solarii din Germania si Italia.
Ea precizeaza ca piata romaneasca prezinta o serie de obstacole pentru dezvoltarea unei afaceri, dar in acelasi timp ofera si oportunitati unice.
"Cele mai grele momente au fost in primele luni care sunt decisive si in care se poate face diferenta intre succes si esec. Deasemenea, realizarea unei baze de date cu clienti a constituit o provocare", a precizat ea.
Deciziile strategice pe care le-a luat in administrarea afacerii vor genera pe termen lung rezultate pozitive in businessul Chocolate The Tanning Bar. "A fi bogat reprezinta pentru mine o stare de spirit. Trebuie sa crezi cu adevarat ca esti capabil sa faci multi bani pe care sa ii investesti si reinvestesti. Am aceasta convingere pe care am expus-o, ceea ce face ca prezenta unui milion de euro in cont sa devina mai mult o intrebare legata de mai mult de 'cand' si sub nicio forma de 'daca'", a concluzionat Andreea Iftimie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO