Companii

Analiză ZF. Vânzările de lapte în retail au ajuns la 2 mld. lei în 2022, după un avans de 14% faţă de anul anterior. Cele mai vândute cinci branduri au peste 50% cotă de piaţă. Grupul francez Lactalis are cinci din cele mai vândute zece branduri de lapte din retail

Analiză ZF. Vânzările de lapte în retail au ajuns la...

Autor: Florentina Niţu, Cristina Roşca

08.04.2023, 13:29 673

Agroserv Măriuţa, care deţine brandul Lăptăria cu Caimac, este singura companie cu capital românesc din top şi se află pe ultima poziţie Vânzările de lapte au crescut ca valoare, dar producătorii spun că cererea de produse din partea marilor comercianţi s-a diminuat, ca urmare a scăderii consumului pe fondul preţurilor mai mari Astfel, avansul din 2022 este susţinut aproape exclusiv de scumpiri.

Vânzările de lapte în retail au ajuns la 2,09 miliarde de lei în 2022, după un avans de 14% faţă de anul anterior, arată o analiză ZF pe baza datelor companiei de cercetare şi analiză de piaţă Euromonitor. Va­loa­rea vânzărilor este mai mare decât în anul prece­dent – dar nu şi volumul. Astfel, avansul vine doar ca urmare a creşterii preţurilor, preţul laptelui de consum fiind cu 31,5% mai mare în decembrie 2022 faţă de de­cembrie 2021, conform informaţiilor publi­cate de Institutul Naţional de Statistică. Ţinând cont că rata medie a inflaţiei a fost anul trecut de peste 15%, iar scumpirile la laptele de consum au fost de două ori mai mari, rezultă un declin considerabil în volum.

În realitate, pe piaţa de lapte au fost mai multe lucruri care s-au întâmplat simul­tan. Pe de-o parte, oamenii au cumpărat mai rar, pe de alta ei au cumpărat la fel de des, dar volume mai mici decât anterior. Ambele situaţii in­dică un consum mai mic în volum (litri de lapte). Exis­tă însă şi cazul când consu­matorii au făcut downtra­ding, adi­că au renunţat la un brand mai scump pentru unul mai ieftin, păstrând însă volumele.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO