Companii

Analiză ZF. Paştele resetează comportamentul de consum, prudenţa fiind temporar uitată. Vânzările sunt peste aşteptările retailerilor, iar unii producători văd creşteri şi în volume

Analiză ZF. Paştele resetează comportamentul de...

Autor: Cristina Roşca

14.04.2023, 10:00 167

Perioada sărbătorilor pascale este a doua cea mai bună din an pentru comerţul alimentar, după finalul lunii decembrie când au loc Crăciunul şi Revelionul Ţinând cont că într-o săptămână normală tot comerţul alimentar are vânzări medii de circa 500 mil. euro, în săptămâna de dinainte de Paşte ele pot urca spre 750 mil. euro, conform estimărilor ZF Şi pentru alte tipuri de retail, aceste zile sunt unele cu vânzări peste medie, românii alegând să îşi cumpere haine, bunuri electro-IT sau piese de tip decoraţiuni Astfel, în total comerţ (alimentar şi nonalimentar), vânzările sar de 1 mld. euro, conform estimărilor ZF.

Sărbătorile pascale i-au deter­mi­nat pe români să lase la o parte prudenţa care a dominat com­portamentul consumatorilor în acest an, astfel că retailerii a­nun­ţă vânzări peste aşteptări şi peste buget, în timp ce unii producători văd creşteri în volume, semn că nu doar inflaţia ţine pe plus cifrele.

O situaţie similară a avut loc şi în de­cembrie 2022, când ac­torii din comerţ au văzut o euforie în comportamen­tul de con­sum, după ce octombrie şi noiembrie fuseseră mai degrabă luni cu vân­zări temperate.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO