♦ Perioada sărbătorilor pascale este a doua cea mai bună din an pentru comerţul alimentar, după finalul lunii decembrie când au loc Crăciunul şi Revelionul ♦ Ţinând cont că într-o săptămână normală tot comerţul alimentar are vânzări medii de circa 500 mil. euro, în săptămâna de dinainte de Paşte ele pot urca spre 750 mil. euro, conform estimărilor ZF ♦ Şi pentru alte tipuri de retail, aceste zile sunt unele cu vânzări peste medie, românii alegând să îşi cumpere haine, bunuri electro-IT sau piese de tip decoraţiuni ♦ Astfel, în total comerţ (alimentar şi nonalimentar), vânzările sar de 1 mld. euro, conform estimărilor ZF.
Sărbătorile pascale i-au determinat pe români să lase la o parte prudenţa care a dominat comportamentul consumatorilor în acest an, astfel că retailerii anunţă vânzări peste aşteptări şi peste buget, în timp ce unii producători văd creşteri în volume, semn că nu doar inflaţia ţine pe plus cifrele.
O situaţie similară a avut loc şi în decembrie 2022, când actorii din comerţ au văzut o euforie în comportamentul de consum, după ce octombrie şi noiembrie fuseseră mai degrabă luni cu vânzări temperate.