Companii

ANALIZĂ ZF. Jucătorii din comerţul modern se pregătesc să deschidă circa 400 de magazine noi în 2021 şi să scoată din buzunare 700-800 milioane de euro pentru investiţii. Reţelele străine de retail au investit circa 900 mil. euro în România în 2020

ANALIZĂ ZF. Jucătorii din comerţul modern se...

Autor: Cristina RoÅŸca

19.01.2021, 17:00 366

♦ Universul de comerţ modern a ajuns aproape de 3.500 de magazine sub mai multe formate la finalul anului trecut ♦ În plină pandemie, ele au deschis 420 de magazine, acesta fiind al doilea cel mai bun an pentru expansiune de după 2019.

Jucătorii din comerţul modern local au anunţat pentru 2021 planurile de expansiune ce vizează des­chi­derea a circa 400 de noi ma­gazine sub formate precum hipermarket, super­market, proximitate mo­dernă sau discount. Pentru expansiunea reţe-lelor, pentru remodelarea magazinelor existente, dar şi pentru inves­tiţiile în logistică, aceste companii vor scoate din buzunare 700-800 mil. euro pentru inves­tiţii, potrivit estimărilor făcute de ZF pe baza datelor transmise de companii.

Au fost luate în calcul doar cifrele aferente retailerilor care şi-au făcut publice planurile pentru acest an, cum este cazul Kaufland, Lidl, Penny, Mega Image, Profi sau Metro. De partea cealaltă, nu există informaţii privind planurile Auchan, Selgros, Cora sau Carrefour în 2021, ofi­cialii companiilor nu au răspuns so­lici­tării ZF privind expan­siunea pro­gra­mată pentru acest an. Astfel, cifrele ar putea creşte, atât în ceea ce priveşte numărul de ma­ga­zine, cât şi bu­getul de inves­ti­ţii, pentru a se apropia de nivelul din 2020.

Cele mai multe reţele vor merge înainte cu dezvoltarea în pofida pandemiei de COVID-19, mizând pe un ritm cel puţin la fel de alert ca în 202

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO