♦ Universul de comerţ modern a ajuns aproape de 3.500 de magazine sub mai multe formate la finalul anului trecut ♦ În plină pandemie, ele au deschis 420 de magazine, acesta fiind al doilea cel mai bun an pentru expansiune de după 2019.
Jucătorii din comerÅ£ul modern local au anunÅ£at pentru 2021 planurile de expansiune ce vizează desÂchiÂderea a circa 400 de noi maÂgazine sub formate precum hipermarket, superÂmarket, proximitate moÂdernă sau discount. Pentru expansiunea reÅ£e-lelor, pentru remodelarea magazinelor existente, dar ÅŸi pentru invesÂtiÅ£iile în logistică, aceste companii vor scoate din buzunare 700-800 mil. euro pentru invesÂtiÅ£ii, potrivit estimărilor făcute de ZF pe baza datelor transmise de companii.
Au fost luate în calcul doar cifrele aferente retailerilor care ÅŸi-au făcut publice planurile pentru acest an, cum este cazul Kaufland, Lidl, Penny, Mega Image, Profi sau Metro. De partea cealaltă, nu există informaÅ£ii privind planurile Auchan, Selgros, Cora sau Carrefour în 2021, ofiÂcialii companiilor nu au răspuns soÂliciÂtării ZF privind expanÂsiunea proÂgraÂmată pentru acest an. Astfel, cifrele ar putea creÅŸte, atât în ceea ce priveÅŸte numărul de maÂgaÂzine, cât ÅŸi buÂgetul de invesÂtiÂÅ£ii, pentru a se apropia de nivelul din 2020.
Cele mai multe reţele vor merge înainte cu dezvoltarea în pofida pandemiei de COVID-19, mizând pe un ritm cel puţin la fel de alert ca în 202