Companii

Analiză ZF. Ce se întâmplă cu consumul? Preţurile la apă minerală, bere şi suc au crescut cu 23-27% în ultimul an. La alimente, avansul merge spre 20%. Vânzările în volum scad pe linie, dar în valoare ele sunt ţinute pe plus de scumpiri

Analiză ZF. Ce se întâmplă cu consumul? Preţurile la...

Autor: Cristina Roşca

26.08.2023, 16:31 2824

♦ Vânzările de bere au scăzut cu 6% în volum, dar au crescut cu 17,4% în valoare în primul semestru din acest an, versus perioada similară a anului trecut, semn că preţurile au crescut cu peste 23% ♦ Cea mai mare scumpire apare la sucuri cu acid, de 27,4%, acestea fiind urmate îndeaproape de apa minerală, unde preţurile au crescut tot cu peste 27% ♦ În aceste condiţii, mărcile private ale retailerilor – cunoscute pentru preţurile lor mai mici – câştigă teren.

Vânzările de bunuri FMCG au scăzut pe line în vo­lum în primul semestru din 2023 versus perioada similară din 2022, semn că apetitul de con­sum e anemic pe fon­dul infla­ţiei record şi al ­scumpirii banilor. Totuşi, în valoare, vânzările ali­men­telor şi cele ale băuturi­lor au crescut puternic, acest plus fiind susţinut ex­clu­siv de scumpiri, arată o a­naliză ZF făcută pe ba­za datelor oferite de com­pania de cercetare de piaţă Market Vector.

„Pandemia de COVID-19, războiul dintre Rusia şi Ucraina şi in­fla­ţia record şi-au pus toate amprenta asu­pra economiei româneşti. Consuma­torii au devenit astfel astăzi mai atenţi la cât de mulţi bani cheltuie şi la modul în care îşi pri­oritizează achiziţiile. Şi nu doar atât, cum­pără diferit“, spun repre­zen­tan­ţii Market Vector. În condiţiile schim­bă­rii comporta­men­tului de con­sum, vân­ză­rile în volum – cele care in­dică de fapt apetitul oa­menilor pentru shopping – au scăzut pe linie, decli­nul va­rii­nd între 2% la apă minerală şi 13% la mălai. La polul opus, în va­loare, înca­sările avansează în toate cele zece seg­mente analizate de compania de cer­ce­tare de piaţă, însă diferenţe sunt ma­jore. Vânză­rile de vin cresc cu 2%, iar cele de apă minerală şi sucuri cu acid au plus 23-25%.

Vânzările de bere au scăzut cu 6% în vo­lum, dar au cres­cut cu 17,4% în valoare în pri­mul semestru din acest an, versus perioada simila­ră a anului trecut, semn că preţurile au crescut cu peste 23%. Cea mai mare scumpire apare la sucuri cu acid, de 27,4%, acestea fiind urmate îndea­proape de apa minerală, unde preţurile au crescut tot cu peste 27%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO