Companii

Analiză ZF. Antreprenorii din HoReCa fac paşi în afara graniţelor: Businessuri precum 5 to go, Tucano, Japanos sau Spartan mizează pe francize şi pe parteneri români plecaţi din ţară

Autor: Cristina Roşca

28.01.2024, 14:46 123

„Românii din străinătate sunt o cheie pentru dezvoltarea externă. Ei pot fi un motor puternic, pentru românii care au plecat din ţară şi vor să facă treabă“ „E o oportunitate asta (să te asociezi cu români plecaţi din ţară - n.red.) pentru că poţi să accesezi astfel comunităţile de români“ ♦ „E important că preiei touch-ul local de la un om cu care te înţelegi mai bine (în limba ta – n.red.) decât ai face-o cu un localnic.“

Multă vreme, antreprenorii locali din toate sectoarele economiei au avut o abordare prudentă în business, preferând să îşi ancoreze afacerile în „portul“ România. Între timp, urmând modelul oamenilor de afaceri din Occident sau chiar din ţări din regiune precum Polonia, mulţi au prins curaj să se extindă dincolo de graniţe. Primii paşi sunt timizi, dar există industrii unde este evidentă o direcţie care se conturează, iar HoReCa e un exemplu.

5 to go, Tucano, Japanos, SaladBox sau Spartan sunt businessuri româneşti din piaţa de restaurante şi cafenele care mizează pe expansiunea în sistem de franciză în afara ţării. Iar nu de puţine ori, partenerii din aceste pieţe străine sunt chiar românii plecaţi din ţară acum ceva vreme.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO