Companii

Amigo si-a schimbat sistemul de distributie si asteapta afaceri de 11 mil. dolari

24.06.2005, 15:31 167

Compania Panfoods Romania, importatorul si distribuitorul cafelei solubile Amigo, si-a schimbat anul acesta sistemul de distributie, trecand de la o singura companie de distributie la mai multe, a spus Simon Browell, director de marketing si vanzari al companiei.

"Am trecut de la sistemul de distributie bazat pe un singur distribuitor la un sistem de distributie cu mai multe companii. Am luat aceasta decizie pentru ca am dorit sa imbunatatim disponibilitatea produselor Amigo in magazine. Speram ca astfel sa acoperim mai bine magazinele din toata tara, mai ales ca o mare parte din distribuitorii nostri sunt companii locale", a spus Borwell.

Pana acum, distribuitorul exclusiv al cafelei Amigo pentru piata romaneasca era compania Total Distribution Group (TDG), care este in continuare cel mai mare distribuitor Amigo. Compania Panfoods livreaza direct catre marile retele de retail (key accounts).

Panfoods Romania este parte a grupului brazilian de cafea Iguacu, unul dintre cei mai mari producatori de cafea solubila din Brazilia. Potrivit lui Borwell, anul trecut cifra de afaceri a Panfoods Romania a ajuns la 10 milioane de dolari (circa 8 mil.euro), dupa ce a inregistrat o crestere de 10% fata de anul precedent. "Pentru acest an asteptam o crestere cel putin la fel de mare", a adaugat Borwell. Astfel, cifra de afaceri a companiei ar putea depasi anul acesta 11 milioane de dolari (circa 9,2 mil.euro).

Compania Panfoods Romania a luat fiinta in 2002, in conditiile in care anterior cafeaua Amigo era adusa in Romania de importatori. Compania detine o fabrica la Targoviste, judetul Dambovita, care a intrat in functiune in 2002 si are ca obiect de activitate ambalarea pliculetelor de cafea solubila Amigo. Investitia in tehnologie s-a ridicat la 500 000 de dolari (420.000 euro). Cafeaua solubila la cutie este importata ambalata.

"Am decis sa investim intr-o unitate de productie pentru ca este mult mai eficient din punctul de vedere al costurilor sa ambalam cafeaua in pliculete aici decat sa o importam deja ambalata", a mai spus Borwell. Marca Amigo exista pe piata romaneasca inca inainte de Revolutie, din1982, iar Romania este singura tara in afara de Brazilia unde Iguacu are o unitate de productie.

Borwell spune ca Panfoods mizeaza in continuare pe categoria cafelei solubile la cutie. "In categoria de cafea solubila ambalata la cutie, suntem al treilea jucator, cu o cota de piata de 24%", a mai spus el. Pe primele locuri pe aceasta categorie se afla marcile Nescafe (Nestle) si Elite (Elite Romania). Cafeaua solubila reprezinta in jur de 10% din consumul total de cafea din Romania, care este estimat la 100 mil.euro pe an.

Unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei cafelei a fost anul trecut cel a specialitatilor de cafea tip 3 in 1. "Grupul Iguacu are in portofoliu produse din toate categoriile de cafea, insa pana acum nu am intrat pe segmentul specialitatilor de cafea, desi este unul foarte dinamic. Obiectivul nostru este sa ne consolidam pozitia pe segmentul de cafea solubila, dupa care vom lua in considerare noi produse", a afirmat reprezentantul companiei.

Compania a lansat anul acesta o campanie promotionala pentru Amigo, in care a investit pana acum 1,5 milioane de euro, rate-card.

La inceputul acestui an, Ministerul Finantelor a redus cu 20% accizele la cafea. Pentru cafeaua solubila accizele sunt in acest moment 4.000 euro pe tona, comparativ cu 5.000 de euro pe tona, inainte de reducere. O parte din producatori, printre care si Panfoods, au decis sa transfere reducerea la consumator. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO